Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna

Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Sprawy Organizacyjne / Dziennik prawny A [Kodeksy] » Kodeks Finansowy SJM z dn. 28.11.2017 r.
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kodeks Finansowy SJM z dn. 28.11.2017 r.
PostWysłany: Wto 18:47, 28 Lis 2017
Yoyogi
Pontifex Maximus SJM
Pontifex Maximus SJM

 
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 12350
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Niagara Falls, Ontario
Płeć: Waćpanicz


Kodeks Finansowy SJM z dn. 28.11.2017 r.
tekst jednolity, poprawiony językowo w dniu 09.04.2023 r.

Dział I - Regulacje ogólne

Zakres regulacji
Art. 1. § 1 - Kodeks niniejszy reguluje system obrotu pieniądzem wirtualnym w obrębie gry.
§ 2 - Regulacje z innych aktów normatywnych, w szczególności aktualnego wydania Kodeksu Budowlanego, stosuje się odpowiednio.

Waluta gry
Art. 2. - Walutą, w której wyrażony jest pieniądz wirtualny, jest euro.

Zasada swobody obrotu pieniądzem, uprawniony do obrotu pieniędzmi reprezentacji
Art. 3. § 1 - Z poszanowaniem regulacji w niniejszym Kodeksie oraz pozostałych aktach normatywnych gry, reprezentacja może swobodnie dysponować własnymi pieniędzmi.
§ 2 - Uprawnionym do obrotu pieniędzmi reprezentacji jest każdoczesny jej przedstawiciel (menedżer, jego pełnomocnik w zakresie umocowania, komisarz), zwany na gruncie niniejszego Kodeksu również kierującym.

Okres dokonywania operacji finansowych
Art. 4. § 1 - Reprezentacje mogą dokonywać wszelakich operacji finansowych przez cały sezon z wyłączeniem okresu, o którym mowa w art. 6 aktualnego wydania Regulaminu YTP Ski Jumping Manager, z zastrzeżeniem wyjątków od tej reguły.
§ 2 - Wyjątkiem od reguły określonej w § 1 jest przedłużanie kontraktów z pracownikami sztabu szkoleniowego, za które to czynności reprezentacje ponoszą określone prawem opłaty oraz opublikowane ustawienia reprezentacyjne w myśl Kodeksu Reprezentacyjnego.
§ 3 - Operacje finansowe dokonane w okresie zakazu, o którym mowa w § 1, są ważne, lecz wywołują skutki prawne dopiero od pierwszego dnia nowego sezonu, chyba że przepis szczegółowy dla określonych kategorii działań stanowi inaczej.
§ 4 - Przez operacje finansowe rozumie się działania kierującego reprezentacją, mające wpływ na jej dochody oraz wydatki, z wyłączeniem tych działań, które są nielegalne według prawa tutaj obowiązującego i będą mogły skutkować nałożeniem kary kryminalnej na podstawie Kodeksu Karnego SJM lub kary dyscyplinarnej dla symulatorów za nienależyte wywiązywanie się ze swych obowiązków.

Zasada swobody umów
Art. 5. § 1 - Strony umowy mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego.
§ 2 - Do umów stosuje się przepisy art. 32 - 34 Kodeksu Cywilnego SJM z dn. 19.11.2017 r.
§ 3 - Nie są dopuszczalne typy umów, które nie są przewidziane przez prawo tej gry.

Dział II - Finanse reprezentacji

Rozdział I - postanowienia ogólne dotyczące finansów reprezentacji

Składniki budżetu reprezentacji
Art. 6. - Budżet reprezentacji składa się z dochodów oraz wydatków.

Katalog źródeł dochodów reprezentacji
Art. 7. § 1 - Na dochody reprezentacji składają się: pieniądze uzyskane z tytułu sprzedaży biletów na turnieje (zawody), pieniądze od mediów uzyskane z tytułu sprzedaży praw do transmisji turniejów (zawodów), pieniądze od sponsorów, nagrody pieniężne za osiągnięcia w zawodach i turniejach, pieniądze związku narciarskiego - stanowiące kwotę bazową, pieniądze uzyskane z tytułu pożyczki, pieniądze uzyskane z tytułu kredytu, pieniądze uzyskane z tytułu darowizny (donacji), pieniądze uzyskane z tytułu ubezpieczenia, pieniądze uzyskane z tytułu poręczenia bankowego, pieniądze uzyskane z tytułu innych umów prawem przewidzianych, pieniądze uzyskane z tytułu sprzedaży materiałów z infrastruktury, pieniądze uzyskane z prowizji, o której mowa w w art. 106, pieniądze uzyskane z gier losowych, loterii lub zakładów pieniężnych, jak i zasądzone odszkodowania.

Katalog źródeł wydatków reprezentacji
Art. 8. - Na wydatki reprezentacji składają się: opłaty związane z utrzymaniem skoczni oraz infrastruktury reprezentacyjnej, opłaty związane z kontraktowaniem oraz pensjami sztabu szkoleniowego, opłaty związane z obozami szkoleniowymi, opłaty związane z leczeniem oraz rehabilitacją, opłaty związane z homologacjami, opłaty związane ze zgłoszeniami do organizacji zawodów, opłaty karne za niespełnienie określonych prawem wymagań, opłaty związane z organizacją turniejów, opłaty za szkolenie juniorów, opłaty za działalność klubową, opłaty bankowe, opłaty wynikające z tytułu umów oraz kary orzeczone przez Sąd Administratorski, jak i odszkodowania, do których reprezentacja jest zobowiązana do zapłaty.

Bezpodstawne wzbogacenie
Art. 9. - Reprezentacja uzyskująca bez podstawy prawnej korzyść majątkową w rozumieniu niniejszego Kodeksu, obowiązana jest do jej zwrotu.
§ 2 - Korzyścią majątkową w rozumieniu niniejszego Kodeksu są wszelkie wpływy na konto reprezentacji ze źródeł wymienionych w art. 7 oraz uzyskane odszkodowania, jeżeli ich przyznanie było nienależne, co powinno być stwierdzone w odrębnym postępowaniu po wykryciu okoliczności uzasadniających podejrzenie, że osobie odszkodowanie w konkretnej sprawie się nie należało.

Art. 10. - Reprezentacja po rozpoczęciu sezonu otrzymuje na swoje konto kwotę bazową, zależną od liczby posiadanych gwiazdek według poniższego zestawienia:

1* - 650 000
2* - 750 000
3* - 1 000 000
4* - 1 250 000
5* - 1 500 000
6* - 1 750 000
7* - 2 000 000
8* - 2 250 000
9* - 2 500 000
10* - 2 750 000

Art. 11. - Reprezentacja po rozpoczęciu sezonu otrzymuje na swoje konto pieniądze od sponsorów, zależną od liczby posiadanych gwiazdek według poniższego zestawienia:

1* - 300 000 (sponsor główny) - 25 000 (sponsor techniczny)
2* - 350 000 - 50 000
3* - 400 000 - 75 000
4* - 450 000 - 100 000
5* - 500 000 - 125 000
6* - 550 000 - 150 000
7* - 600 000 - 175 000
8* - 650 000 - 200 000
9* - 700 000 - 225 000
10* - 750 000 - 250 000

Art. 12. § 1 - Budżet reprezentacji podlega rozliczeniu na zakończenie każdego sezonu.
§ 2 – Rozliczenia budżetu reprezentacji dokonuje Wielki Rachmistrz, po czym jego wyniki obligatoryjnie publikuje w odpowiednim miejscu na forum.
§ 3 – Okres rozliczeniowy obejmuje cały bieżący sezon, wyznaczony terminami w dekrecie Administratora oraz w takim zakresie, w jakim prawo dopuszcza dokonywanie czynności w okresie przerwy międzysezonowej.
§ 4 - Rozliczenie, o którym mowa w niniejszym artykule, nie podlega jakiejkolwiek rewizji faktycznej po upływie 7 dnia nowego sezonu. Dopuszczalne jest zaskarżenie do Sądu, jednak nie później niż do 14 dni od momentu upływu terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.

Nadwyżka budżetowa
Art. 13. § 1 - Reprezentacja, która według rozliczenia finansowego zakończyła sezon z bilansem powyżej 0 euro (nadwyżka budżetowa), otrzymuje na sezon kolejny 25% z tej uzyskanej kwoty.
§ 2 - Co do zasady, pozostałe 75% wypracowanej nadwyżki trafia na konto związku narciarskiego, będącego właścicielem reprezentacji.

Zwiększony pobór nadwyżki budżetowej
Art. 14. § 1 - Jeżeli reprezentacja organizuje imprezę okolicznościową, ma prawo jednorazowo, w okresie liczonym od momentu wyboru na gospodarza do momentu określonego w § 2, pobrać zwiększoną nadwyżkę budżetową na poczet tej imprezy.
§ 2 - Decyzja taka musi być zasygnalizowana pisemnie w odpowiednim temacie najpóźniej w ostatnim dniu sezonu, który jest bezpośrednio przed sezonem, w którym dana impreza ma się odbyć.
§ 3 - Reprezentacja ma prawo skorzystać w jednym sezonie wyłącznie z jednej powiększonej nadwyżki, przy założeniu, że ma prawo do organizacji większej liczby turniejów. W takim przypadku kierujący reprezentacją zaznacza, na poczet której imprezy powiększoną nadwyżkę pobiera (zakaz kumulacji poboru nadwyżki budżetowej).
§ 4 - Zwiększoną nadwyżkę budżetową można pobrać na poczet organizacji: Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym, Mistrzostw Świata w lotach narciarskich, Igrzysk Olimpijskich młodzieży, Mistrzostw świata juniorów oraz Uniwersjady.
§ 5 - Ze zwiększonej nadwyżki budżetowej można skorzystać raz na pięć sezonów. Okres ten jest liczony od sezonu, w którym po raz ostatni reprezentacja uprawniona skorzystała ze zwiększonej nadwyżki budżetowej. Sezon, od którego jest liczony okres nie jest doń wliczany. Reprezentacja, która chce skorzystać z tego uprawnienia, wyraża swoją wolę w odpowiednim temacie w dziale Raporty Finansowe.
§ 6 - Zwiększona nadwyżka jest przyznawana na sezon kolejny w stosunku do tego, w którym został zgłoszony wniosek. Wniosek należy zgłosić najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem nowego sezonu.
§ 7 - Zwiększona nadwyżka jest przyznawana, jeżeli reprezentacja jest do niej uprawniona w myśl prawa, zaś akceptacja organu administracyjnego nie jest wymagana. Organ administracyjny jednak informuje przedstawiciela reprezentacji, jeżeli reprezentacja z uprawnienia skorzystać nie może.

Art. 15. - Wysokość pobieranego procentu uzyskanej nadwyżki w przypadku sytuacji opisanej w art. 14.:

Igrzyska Olimpijskie - 80%
Mistrzostwa Świata - 70%
Mistrzostwa Świata w lotach - 50%
Igrzyska Olimpijskie młodzieży - 50%
Mistrzostwa Świata juniorów – 40%
Uniwersjada - 40%

Deficyt budżetowy, dług
Art. 16. - Reprezentacja, która w rozliczeniu finansowym zakończyła sezon z bilansem poniżej 0 euro (deficyt budżetowy), otrzymuje na sezon kolejny 100% uzyskanej kwoty (całościowe przejęcie uzyskanego długu).

Niewypłacalność
Art. 17. - Przez niewypłacalność (dług sezonowy) reprezentacji rozumie się ujemne saldo w rozliczeniu finansowym reprezentacji na koniec okresu rozliczeniowego, stanowiąc dług w rozumieniu przepisów dotyczących postępowania sanacyjno-oddłużeniowego.

Budżet startowy na nowy sezon
Art. 18. – Budżet startowy na nowy sezon dla każdej reprezentacji stanowi suma kwoty bazowej, o której mowa w art. 10 niniejszego Kodeksu, w wysokości zależnej od ilości posiadanych gwiazdek przez reprezentację oraz sumy nadwyżki (art. 13) lub deficytu (art. 16). Inne przepisy traktujące o wpływie na budżet startowy stosuje się odpowiednio, zwłaszcza zawarte w aktualnym wydaniu Kodeksu Budowlanego SJM.

Rozdział II - Postępowanie sanacyjno-oddłużeniowe

Art. 19. § 1 - W przypadku popadnięcia w stan niewypłacalności, o którym mowa w art. 17, reprezentacja może, w celu oddłużenia, wybrać jedną z dostępnych ścieżek sanacyjnych (oddłużeniowych), określonych w niniejszym rozdziale, chyba że ze względu na okoliczności prawem określone wyniknie, iż określonej ścieżki nie można zastosować.
§ 2 - Wybór ścieżki powinien być obrany przez menedżera najpóźniej do 5 dnia (włącznie) nowego sezonu. W przypadku braku wyboru, automatycznie wdrażana jest procedura z art. 20.
§ 3 - W przypadku powstania poważnych opóźnień w związku z organizacją nowego sezonu, Administrator może, w formie dekretu, postanowić o zaniechaniu dokonania całości procedury, o której mowa w niniejszym rozdziale. jeżeli zaniechanie usprawni organizację nowego sezonu. Dekret taki może być wydany nie później niż do 7 dni od startu nowego sezonu. W przypadku zaniechania procedury, do stanu, o którym mowa w art. 17, stosuje się odpowiednio przepis z art. 16, w celu ustalenia budżetu startowego. Wydanie dekretu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie stanowi o zaniechaniu dokonania rozliczenia finansowego za sezon poprzedni. Takie rozliczenie powinno być dokonane, w miarę możliwości, niezwłocznie. Procedura nie może być stosowana przez dwa sezony pod rząd.
§ 4 - W przypadku zastosowania § 3, sezon, w którym zastosowano dekret, ulega odpowiedniemu wydłużeniu dla zapobieżenia sytuacji poważnych opóźnień w sezonie kolejnym.

Wycofanie reprezentacji na okres jednego sezonu z rozgrywek,"Columbia causa"
Art. 20. § 1 - W przypadku zakwalifikowania reprezentacji jako reprezentacji niewypłacalnej, reprezentacja jest zawieszana w działaniu na okres jednego sezonu, celem przeznaczenia całej kwoty bazowej, kwot od sponsorów oraz środków własnych związku na pokrycie długu.
§ 2 - Ścieżka ta jest stosowana obligatoryjnie również wtedy, jeżeli reprezentacja nie może efektywnie skorzystać z innej metody oddłużeniowej.

Pokrycie długu z majątku reprezentacji
Art. 21. § 1 - Reprezentacja może pokryć swój dług ze swojego majątku zawartego w infrastrukturze reprezentacyjnej wyłącznie pod warunkiem, iż sprzedaż majątku pokryje dług w całości, z zastrzeżeniem § 2.
§ 2 - Jeżeli sprzedaż majątku nie jest w stanie pokryć w całości długu, ta metoda nie może być zastosowana, chyba że środki z rachunku ubezpieczenia są w stanie pokryć kwotę brakującą do spłacenia całego długu.
§ 3 - W celu sprawdzenia możliwości oraz samego przeprowadzenia tej metody, Wielki Rachmistrz niezwłocznie dokonuje analizy wartości infrastruktury reprezentacyjnej, obierając ceny materiałów określone w aktualnym wydaniu Kodeksu Finansowego SJM oraz Kodeksu Budowlanego SJM.
§ 4 - W przypadku zastosowania tej metody, dokonywana jest sprzedaż materiałów z infrastruktury aż do wysokości pokrycia całego długu.

Pokrycie zadłużenia z gwarancji bankowej (poręczenia bankowego)
Art. 22. § 1 - Bank może pokryć powstały dług reprezentacji na podstawie umownej gwarancji bankowej.
§ 2 - Gwarancja bankowa polega na tym, iż bank, w drodze umowy z reprezentacją, pokrywa z własnych środków całość długu reprezentacji.
§ 3 - W drodze umowy reprezentacja oddaje jako zabezpieczenie pod zastaw bankowi określone składniki infrastruktury reprezentacyjnej na tyle, ile może, żeby pokryć dług, z której to infrastruktury reprezentacja nie może korzystać aż do spłaty kwoty bankowi wyłożonej przez niego kwoty. Spłata kwoty musi nastąpić do końca sezonu, w którym podpisano umowę. Jeżeli spłata nie zostanie dokonana w terminie, objęta zastawem infrastruktura przechodzi na własność banku.
§ 4 - Jeżeli wartość infrastruktury nie wystarcza na pokrycie całego długu, również z zastosowaniem środków z ubezpieczenia, bank z własnych środków dokłada kwotę brakującą. Dołożoną kwotę brakującą traktuje się jako pożyczkę, której warunki spłaty są regulowane zgodnie z reżimem prawnym dotyczącym umowy pożyczki. Metody tej nie można zastosować, jeżeli brakująca kwota przekracza maksymalną kwotę, którą dana reprezentacja może pożyczyć licząc na sezon powstania zadłużenia.
§ 5 - Dla oceny wartości infrastruktury Wielki Rachmistrz niezwłocznie dokonuje analizy infrastruktury reprezentacyjnej, obierając ceny materiałów określone w aktualnym wydaniu Kodeksu Finansowego SJM oraz Kodeksu Budowlanego SJM.
§ 6 - W przypadku wyboru tej ścieżki, Bank oraz zainteresowana reprezentacja negocjują ze sobą warunki umowy, która powinna być zawarta do 7 dnia włącznie sezonu.
§ 7 - W przypadku braku zawarcia umowy, stosuje się procedurę z art. 20.

Pokrycie długu z ubezpieczenia
Art. 23. § 1 - Reprezentacja może pokryć całość lub część długu ze środków umieszczonych przez nią na jej własnym rachunku ubezpieczeniowym.
§ 2 - Środki z rachunku ubezpieczenia mogą zostać wykorzystane pomocniczo w przypadku zastosowania metod z art. 21 oraz art. 22 lub samodzielnie.

Skutki prawa zastawu
Art. 24. § 1 - Jeżeli infrastruktura jest objęta prawem zastawu, jest ona obligatoryjnie utrzymywana na koszt reprezentacji, niezależnie od jej ujęcia lub jego braku w formularzu ustawień reprezentacyjnych.
§ 2 - W przypadku przejścia własności infrastruktury na bank, reprezentacja może w każdej chwili kupić określone w umowie między nią a bankiem składniki. Ceną nabycia jest oszacowana wcześniej przez Wielkiego Rachmistrza rynkowa wartość infrastruktury.
§ 3 - Reprezentacja nie korzysta z elementów infrastruktury, na których istnieje prawo zastawu.
§ 4 - Niniejsze regulacje odnoszą się do skutków wszelkich sytuacji w grze, w której określona infrastruktura reprezentacji zostaje oddana pod zastaw.
§ 5 - Zastaw wygasa/nie powstaje, jeżeli:
- nie istnieje przedmiot, na którym prawo zastawu ma istnieć,
- wierzytelność, której zastaw ma być zabezpieczeniem, wygasła, została zaspokojona lub nie istnieje.
§ 6 - W przypadku zaspokojenia się przez uprawniony podmiot z określonych budowli na podstawie prawa zastawu, nie stosuje do nich się przepisów Kodeksu Budowlanego dotyczących niszczenia infrastruktury, bowiem podmiot zaspokojony utrzymuje te budowle we własnym zakresie.
§ 7 - W przypadku zaspokojenia się przez Bank z przedmiotów, na których istnieje zastaw, Bank jest zwraca reprezentacji nadwyżkę do wysokości istniejącego zadłużenia.

Skutki w zakresie organizacji turniejów z powodu wycofania się reprezentacji według artykułu 20
Art. 25. § 1 - Jeżeli reprezentacja została wycofana z rozgrywek w sezonie według trybu zawartego w artykule 20, nie może ona, z wyjątkiem sytuacji szczególnych określonych w aktualnym wydaniu Kodeksu Turniejów SJM organizować zawodów (turniejów) z zastrzeżeniem § 2 .
§ 2 - Organizacja Igrzysk Olimpijskich, Igrzysk Olimpijskich młodzieży, Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym, Mistrzostw Świata w lotach, Mistrzostw Świata juniorów w narciarstwie klasycznym, Uniwersjady oraz Turnieju Czterech Skoczni pozostaje bez zmian, jednakże reprezentacja nie otrzymuje z tytułu organizacji żadnych przychodów.

Dział II - Bankowość

Rozdział I - regulacje ustrojowe Banku SJM
Art. 26. § 1 - Bank SJM jest instytucją powołaną w celu udzielania pożyczek, kredytów, gwarancji (poręczenia) oraz ubezpieczeń na wypadek wystąpienia określonych przypadków.
§ 2 - Wyłącznie Bank jest uprawniony do udzielania pożyczek, kredytów, gwarancji (poręczenia) oraz ubezpieczeń na wypadek wystąpienia określonych przypadków. Umowy o treści zawierające wskazaną materię między reprezentacjami są nieważne.

Art. 27. - Bank SJM jest niezależnym podmiotem w stosunkach prawnych z reprezentacjami.

Art. 28. § 1 - Bank SJM jest zarządzany wspólnie przez Administratora oraz Wielkiego Rachmistrza. Działają w sprawach umów prawno-finansowych, którą stroną jest Bank, w imieniu Banku.
§ 2 - Jeżeli drugą stroną jednej z umów prawno-finansowych, o których mowa w Rozdziale II działu niniejszego, ma być reprezentacja prowadzona przez Administratora lub Wielkiego Rachmistrza, Bank reprezentowany jest przez tego z nich, którego reprezentacja nie ma być stroną jednej z tych umów.
§ 3 - Umowa prawno-finansowa, której stroną jest Bank, dokonana "z samym sobą", przez Administratora lub Wielkiego Rachmistrza, jest nieważna.

Rozdział II - umowy prawno-finansowe, których stroną jest Bank

Umowy kredytowe

Umowa pożyczki (contractum creditum ordinarium)

Art. 29. § 1 - Przez umowę pożyczki Bank zobowiązuje się przenieść na własność reprezentacji określoną ilość pieniędzy, a biorący zobowiązuje się zwrócić tę samą ilość pieniędzy powiększoną o świadczenia akcesoryjne (dodatkowe).
§ 2 - Umowa pożyczki musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Warunki zawarcia umowy
Art. 30. - Warunkiem zawarcia umowy pożyczki jest "czystość finansowa" rozumiana jako:
- brak w chwili zawierania niniejszej umowy wiążących zobowiązań wynikających z umowy pożyczki lub umowy kredytu (warunek obiektywny),
- stan finansowy reprezentacji na tyle dobry w perspektywie trwania umowy, iż rokuje na bezproblemową spłatę wszystkich zobowiązań z niej wynikających (warunek subiektywny).
Obie przesłanki "czystości finansowej" muszą zostać stwierdzone pozytywnie, w przeciwnym wypadku umowy nie można zawrzeć. Jeżeli przesłanki są spełnione, Bank musi zaakceptować umowę opracowaną przez reprezentację.

Warunki umowy pożyczki
Art. 31. - Umowa pożyczki może być zawarta maksymalnie na okres dwóch sezonów, maksymalnie do kwoty stanowiącej 50% kwoty bazowej (określonej w art. 10.) danej reprezentacji zawierającej umowę, opiewającą, co do zasady, na 10% odsetek od kwoty pożyczonej.

Warunki umowy podstawowe - essentialia negotii
Art. 32. - Reprezentacja może zawrzeć umowę pożyczki, w której to umowie obligatoryjnie określa:
- kwotę pożyczki,
- okres spłaty (1 lub 2 sezony).

Warunki umowy dodatkowe - accidentalia negotii
Art. 33 § 1 - Reprezentacja może dać, w ramach zabezpieczenia spłaty własnej, określone elementy własnej infrastruktury w zastaw. Wartość zastawionych przedmiotów musi przynajmniej równać się kwocie pożyczonej.
§ 2 - W przypadku dania zastawu, odsetki określone w art. 31. wynoszą 1% od kwoty pożyczonej, zaś nie pobiera się odsetek oraz kary umownej, o której mowa w art. 34.

Brak spłaty w terminie
Art. 34. § 1 - W przypadku braku spłaty w terminie, Bank pobiera z konta reprezentacji kwotę pożyczki wraz odsetkami karnymi w wysokości 50% kwoty pożyczonej oraz karą umowną w wysokości 200.000 euro.
§ 2 - W przypadku zabezpieczenia wierzytelności zastawem, Bank pobiera z konta reprezentacji kwotę pożyczki wraz z odsetkami w wysokości 1% kwoty pożyczonej, zaś na jego własność przechodzi infrastruktura obciążona zastawem.

Forma spłaty
Art. 35. - Reprezentacja spłaca swoje długi w Banku w formie pisemnej zawierając informację o tym, jaką umowę spłaca oraz ilość pieniędzy, którą do banku oddaje.

Umowa kredytu (contractum creditum extraordinarium)

Art. 36. § 1 - Przez umowę kredytu Bank zobowiązuje się udostępnić własne środki pieniężne reprezentacji na realizację określonego w umowie celu, zaś reprezentacja zobowiązuje się przeznaczyć pieniądze na wskazany w umowie cel oraz zwrócić jemu w określonym terminie środki pieniężne wraz z realizacją dodatkowych świadczeń umownie określonych.
§ 2 - Umowa kredytu musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 3 - Celem kredytu może być każdy cel, który przez prawo gry nie jest zabroniony.

Warunki zawarcia umowy
Art. 37. - Warunkiem zawarcia umowy kredytu jest "czystość finansowa" rozumiana jako:
- brak w chwili zawierania niniejszej umowy wiążących zobowiązań wynikających z umowy pożyczki lub umowy kredytu (warunek obiektywny),
- stan finansowy reprezentacji na tyle dobry w perspektywie trwania umowy, iż rokuje na bezproblemową spłatę wszystkich zobowiązań z niej wynikających (warunek subiektywny).
Obie przesłanki "czystości funansowej" muszą zostać stwierdzone pozytywnie, w przeciwnym wypadku umowy nie można zawrzeć. Jeżeli przesłanki są spełnione, Bank musi zaakceptować umowę opracowaną przez reprezentację.

Warunki umowy kredytu
Art. 38. - Umowa kredytu może być zawarta maksymalnie na okres trzech sezonów, maksymalnie do dwukrotności kwoty bazowej (określonej w art. 10.) danej reprezentacji zawierającej umowę, opiewającą, co do zasady, na 30% odsetek od kwoty pożyczonej. W umowie kredytu musi być wskazany cel, który ma być zrealizowany ze środków uzyskanych na podstawie umowy.

Warunki umowy podstawowe - essentialia negotii
Art. 39. - Reprezentacja może zawrzeć umowę kredytu, w której to umowie obligatoryjnie określa:
- kwotę pożyczki,
- okres spłaty (1, 2 lub 3 sezony).
- cel, na który zawiera umowę.

Warunki umowy dodatkowe - accidentalia negotii
Art. 40 § 1 - Reprezentacja może dać, w ramach zabezpieczenia spłaty własnej, określone elementy własnej infrastruktury w zastaw. Wartość zastawionych przedmiotów musi przynajmniej równać się kwocie uzyskanej w ramach umowy.
§ 2 - W przypadku dania zastawu, odsetki określone w art. 38. wynoszą 5% od kwoty pożyczonej, zaś nie pobiera się odsetek oraz kary umownej za brak spłaty w terminie, o której mowa w art. 41. Wskazana ochrona nie dotyczy kary umownej za postępowanie niezgodne (lub brak postępowania) z celem umowy.

Brak spłaty w terminie
Art. 41. § 1 - W przypadku braku spłaty w terminie, Bank pobiera z konta reprezentacji kwotę przeznaczoną do dyspozycji wraz odsetkami karnymi w wysokości 75% kwoty pożyczonej oraz karą umowną w wysokości 400.000 euro.
§ 2 - W przypadku zabezpieczenia wierzytelności zastawem, Bank pobiera z konta reprezentacji kwotę przeznaczoną do dyspozycji wraz z odsetkami w wysokości 1% kwoty pożyczonej, zaś na jego własność przechodzi infrastruktura obciążona zastawem.

Działanie sprzeczne z celem w umowie
Art. 42. - W przypadku działania sprzecznego z celem w umowie (lub brakiem działań zmierzających jego realizacji, w tym przypadku czyni to w chwili końca umowy, na jaki jest zawarta), Bank pobiera z konta reprezentacji kwotę przeznaczoną do dyspozycji wraz z odsetkami karnymi w wysokości 75%, jeżeli nie istnieje prawo zastawu lub 1%, jeżeli zastaw istnieje, natomiast wysokość kary umownej wynosi 400.000 euro w przypadku braku zastawu lub 200.000 euro, jeżeli zastaw istnieje. W przypadku istnienia zastawu infrastruktura, która jest nim objęta, przechodzi na własność Banku.

Forma spłaty
Art. 43. - Reprezentacja spłaca swoje długi w Banku w formie pisemnej zawierając informację o tym, jaką umowę spłaca oraz ilość pieniędzy, którą do banku oddaje.

Forma działania zgodnie z celem kredytu
Art. 44. - Reprezentacja dysponując środkami uzyskanymi w drodze kredytu w czynności dyspozycyjnej zawiera tę informację, iż środki w niej przeznaczane są w całości lub części z kredytu. Nie można tego domniemywać.

Automatyczna forma spłaty
Art. 45. - W przypadku braku spłaty w terminie, Bank z mocy własnej pobiera z konta reprezentacji świadczenia umową określone.

Umowy quasi-kredytowe, umowy o funkcji kredytowej

Umowa gwarancji bankowej

Art. 46. § 1 -Przez umowę gwarancji bankowej Bank zobowiązuje się wobec reprezentacji, że spłaci z własnych środków jej zobowiązania wobec wierzycieli osobistych, zaś reprezentacja odda bankowi pod zastaw celem zabezpieczenia swoją infrastrukturę.
§ 2 - Umowa gwarancji bankowej musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Właściwości umowy
Art. 47. § 1 - W drodze umowy reprezentacja oddaje jako zabezpieczenie pod zastaw bankowi określone składniki infrastruktury reprezentacyjnej na tyle, ile może, żeby pokryć dług, o którym mowa w art. 17, z której to infrastruktury reprezentacja nie może korzystać aż do spłaty kwoty bankowi wyłożonej przez niego kwoty. Spłata kwoty musi nastąpić do końca danego sezonu, w którym umowa została zawarta. Jeżeli spłata nie zostanie dokonana w terminie, objęta zastawem infrastruktura przechodzi na własność banku.
§ 2 - Jeżeli wartość infrastruktury nie wystarcza na pokrycie całego długu, również z zastosowaniem środków z ubezpieczenia, bank z własnych środków dokłada kwotę brakującą. Dołożoną kwotę brakującą traktuje się jako pożyczkę, której warunki spłaty są regulowane zgodnie z reżimem prawnym dotyczącym umowy pożyczki. Te przepisy stosuje się odpowiednio w tej sytuacji.
§ 3 - Dla oceny wartości infrastruktury Wielki Rachmistrz niezwłocznie dokonuje analizy infrastruktury reprezentacyjnej, obierając ceny materiałów określone w aktualnym wydaniu Kodeksu Finansowego SJM oraz Kodeksu Budowlanego SJM.

Możliwość zawarcia umowy
Art. 48. - Do oceny możliwości zawarcia umowy gwarancji bankowej stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące możliwości zawarcia umowy pożyczki (art. 30.) z tym zastrzeżeniem, iż dodatkowo reprezentacja musi mieć na własność odpowiedniej wartości infrastrukturę, żeby powstało efektywne i celowościowe dla umowy prawo zastawu.

Umowy ubezpieczeniowe

Umowa ubezpieczenia
Art. 49. § 1 - Umowa ubezpieczenia jest umową, na podstawie której ubezpieczyciel (Bank), w zakresie działania swojego przedsiębiorstwa, zobowiązuje się spełnić określone świadczenie w razie zajścia przewidzianego w umowie wypadku, a ubezpieczający zobowiązuje się zapłacić określone umową składki.
§ 2 - Treść umowy ubezpieczenia może być zmieniona w trakcie jej trwania, w szczególności kwestii wyboru trybu wnoszenia składki, jednakże treść umowy można zmienić maksymalnie raz w sezonie w okresie prawem dozwolonym.
§ 3 - Umowa ubezpieczenia musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Warunki umowy podstawowe - essentialia negotii
Art. 50. - Reprezentacja może zawrzeć umowę ubezpieczenia, w której to umowie obligatoryjnie określa:
- tryb wnoszenia składek, w przypadku wyboru trybu ratalnego musi określić wysokość raty i częstotliwość ich uiszczania)
- zdarzenie, którego zaistnienie warunkuje powstanie odpowiedzialności gwarancyjno-repartycynej (ubezpieczeniowej) Banku i wypłatę środków zgromadzonych na koncie.

Tryb wnoszenia składek
Art. 51. - Przewiduje się dwa tryby wnoszenia składek:
- ratalny, gdzie reprezentacja automatycznie, z mocy i na podstawie treści umowy, wpłaca na swoje konto określoną liczbę pieniędzy w określonych w umowie ratach,
- swobodny, gdzie reprezentacja, według własnego uznania i na podstawie własnych, niezautomatyzowanych wpłat, może w każdej chwili wpłacać określoną ilość pieniędzy.

Szczegółowa regulacja trybu ratalnego
Art. 52. § 1 - W przypadku wyboru trybu ratalnego reprezentacja, w zakresie częstotliwości uiszczania wpłat, dokonuje tego co sezon (dzieje się to raz w określonym przez Wielkiego Rachmistrza okresie, kiedy pobiera wpłaty automatycznie), natomiast w zakresie wysokości rat, reprezentacja sama decyduje o ich wysokości. Raty nie muszą być jednakowej wysokości.
§ 2 - Mimo wyboru trybu ratalnego reprezentacja może również uiszczać na swój rachunek pieniądze według trybu swobodnego, nie uchybia to uiszczaniu ustalonej opłaty ratalnej (casus mixtus). Sytuacja odwrotna nie jest możliwa bez zmiany treści umowy.

Prowadzenie rachunku ubezpieczenia
Art. 53. - Na potrzeby umów ubezpieczeniowych Wielki Rachmistrz prowadzi rejestr rachunków ubezpieczeń.

Rodzaje ubezpieczeń
Art. 54. § 1 - Umowę ubezpieczenia można zawrzeć wyłącznie na określone Kodeksowo zdarzenie.
§ 2 - Zdarzeniami, na które można zawrzeć umowę ubezpieczenia są:
- ubezpieczenie na wypadek niewypłacalności (tj. zdarzenie z art. 17 niniejszego Kodeksu),
- ubezpieczenie na wypadek całościowego ujemnego bilansu finansowego związanego z organizacją turniejów w sezonie,
- ubezpieczenie na wypadek odpowiedzialności karnej majątkowej (tj. nałożone kary o charakterze majątkowym na podstawie Kodeksu Karnego SJM),
- ubezpieczenie na wypadek odpowiedzialności cywilnej majątkowej (tj. zdarzenia z Kodeksu Cywilnego SJM, powodujące zaistnienie tej odpowiedzialności),
- ubezpieczenie na wypadek odpowiedzialności administracyjnej majątkowej (tj. zdarzenia powodujące odpowiedzialność majątkową za braki homologacyjne, organizacyjne etc.).

Wypłata środków z rachunku
Art. 55. § 1 - Wypłaty środków z rachunku dokonuje się wyłącznie na wniosek menedżera, jeżeli zaistniała przyczyna określona w umowie, będąca podstawą wypłaty świadczenia.
§ 2 - Menedżer w swym wniosku określa wysokość kwoty, która ma zostać wypłacona oraz wskazuje dowód świadczący o zrealizowaniu stanu, którego ziszczenie się uprawnia do pobrania kwoty ubezpieczenia.
§ 3 - Nie można wypłacić więcej środków pieniężnych, aniżeli znajduje się w chwili złożenia wniosku o wypłacenie [nemo plus iuris transferre potest quam ipse habet].

Zakaz przelewu między rachunkami
Art. 56. - Jeżeli reprezentacja ma więcej niż jeden rachunek ubezpieczeniowy, nie może ona między tymi rachunkami dokonywać przelewów.

Zasada jedności rachunku ubezpieczeniowego
Art. 57. § 1 - Reprezentacja może mieć wyłącznie jeden rachunek ubezpieczeniowy opiewający na ubezpieczenie od danego zdarzenia.
§ 2 - Jeden rachunek nie może opiewać na więcej niż jedno zdarzenie określone w art. 54 § 2 (zakaz łączenia).
§ 3 - Reprezentacja może mieć kilka rachunków, co nie może naruszać § 2.

Zakończenie umowy
Art. 58. § 1 - Umowę można zakończyć poprzez określenie terminu końcowego w umowie lub poprzez rozwiązanie umowy w trakcie jej trwania.
§ 2 - W przypadku zaistnienia przyczyny kończącej umowę, prowadzony rachunek zostaje rozwiązany wraz z okresem rozliczeniowym w sezonie, zaś środki na nim zgromadzone zostają wypłacone reprezentacji.

Inne umowy finansowe, których stroną jest Bank

Umowa sprzedaży rzeczy nabytych przez Bank w drodze prawa zastawu

Art. 59. § 1 - Przez umowę sprzedaży Bank przenosi prawo własności określonych w umowie rzeczy na reprezentację.
§ 2 - Umowa musi zawierać informację o rzeczach, które są sprzedawane przez Bank, określać strony umowy (Bank oraz reprezentację nabywającą) oraz cenę, za którą Bank sprzedaje reprezentacji wskazane w umowie rzeczy.
§ 3 - Umowa sprzedaży musi być zawarta na piśmie pod rygorem nieważności.

Rzeczy, które mogą być nabyte przez reprezentację
Art. 60. - Reprezentacja może nabyć od Banku wyłącznie takie rzeczy, które kiedyś były jej własnością, lecz przez zaspokojenie się z nich przez Bank na podstawie prawa zastawu doszło do przejścia prawa własności na Bank.

Cena
Art. 61. - Reprezentacja kupuje określone rzeczy od Banku po takiej cenie, w jakiej nastąpiła sprzedaż.

Tryb zakupu
Art. 62. § 1 - W przypadku kupna skoczni, kupuje się ją jako zorganizowaną całość, które to elementy określone są w aktualnym wydaniu Kodeksu Budowlanego SJM.
§ 2 - W przypadku kupna infrastruktury, zakup dokonywany jest według ceny, z uwzględnieniem art. 61. najwyższego poziomu infrastruktury, który reprezentacja miała w chwili zaspokojenia.

Dział III - Umowy finansowe między graczami

Umowa darowizny

Art. 63. § 1 - Przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.
§ 2 - Z treści umowy musi wynikać, iż czyniona jest jako darowizna. (causa donandi)
§ 3 - Umowa darowizny musi być zawarta na piśmie pod rygorem nieważności.

Art. 64. - Nie stanowi darowizny, gdy zobowiązanie do bezpłatnego świadczenia wynika z sytuacji uregulowanej innymi przepisami tutejszego prawa.

Szczególne warunki umowy darowizny

Art. 65. - Osoba z konta reprezentacji, z której chce dokonać darowizny, może podarować innej reprezentacji darowiznę w wysokości do 25% kwoty bazowej reprezentacji, z konta której ma być dokonana darowizna.

Art. 66. § 1 - Osoba może podarować z konta prowadzonej przez siebie reprezentacji innej osobie, na konto reprezentacji, którą ta osoba prowadzi, w jednym sezonie, wyłącznie raz darowiznę.
§ 2 - Każda osoba ma uprawnienie do dokonania wyłącznie jednej darowizny na jeden sezon.

Art. 67. § 1 - Umowa darowizny wymaga do swej skuteczności zgodnych oświadczeń woli darczyńcy i obdarowanego, których oświadczenia muszą zostać złożone na piśmie pod rygorem nieważności na forum we właściwym miejscu. Obdarowany oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu może złożyć do 30 dni od złóżenia oświadczenia przez darczyńcę.
§ 2 - Oświadczenie woli darczyńcy wiąże do momentu:
a) odrzucenia oferty darowizny przez obdarowanego w formie pisemnej na forum pod rygorem nieważności,
b) w przypadku braku oświadczenia woli obdarowanego co do darowizny, do 30 dni od dnia złożenia oferty darowizny na forum przez darczyńcę,
c) od momentu wycofania oferty darowizny przez darczyńcę, póki obdarowany nie przyjął tej darowizny,
d) od momentu zakończenia stosunku pracy darczyńcy z reprezentacją, z której konta miała zostać dokonana darowizna.
§ 3 - Miejscem właściwym do zawierania umów darowizny w rozumieniu przepisów Kodeksu Finansowego jest subforum "umowy o darowiznę" w dziale "Bank".

Art. 68. - Umowy darowizny muszą być zawarte w dziale dotyczącym Banku pod rygorem nieważności.

Zakaz darowizny między sobą
Art. 69. § 1 - Nie można poczynić darowizny, jeżeli reprezentacje danego menedżera miałyby w konkretnym stosunku darowizny być darczyńcą oraz obdarowanym.
§ 2 - Zakaz powyższy nie dotyczy sytuacji stosunku zastępstwa, uregulowanego przepisami aktualnego wydania Kodeksu Cywilnego SJM.

Dział IV - Opłaty za nabycie organizacji zawodów

Art. 70. - Podmiot uprawniony do ustalenia kalendarzy i organizacji zawodów ma prawo zastrzec wadium wobec potencjalnych uczestników i zainteresowanych pod rygorem odrzucenia ich oferty w przypadku niewpłacenia kwoty określonej.

Art. 71. § 1 - Wadium jest określoną sumą pieniędzy składaną w poczet zabezpieczenia dotrzymania warunków danej umowy.
§ 2 - Wadium oblicza się na podstawie niniejszego wzoru:

Wadium= podstawa wadium / dzielnik

Podstawa wadium: 300.000 euro
Dzielnik: klasa turnieju, wyznaczana na podstawie regulacji aktualnego wydania Kodeksu Turniejów SJM.

§ 3 - W przypadku współorganizacji organizatorzy sami decydują o rozdziale ciężaru zapłaty wadium, o czym informują w chwili zgłoszenia kandydatury, natomiast w braku informacji przyjmuje się, że współorganizatorzy ponoszą ciężar wadium w częściach równych.

Pobranie kwoty wadium z konta reprezentacji
Art. 72. § 1 - Wadium jest pobierane z konta reprezentacji najwcześniej po zakończeniu okresu zgłoszeń na organizatora, a najpóźniej w dniu poprzedzającym wybór organizatora.
§ 2 - W przypadku niewybrania przez podmiot właściwy do wyboru organizatora danej oferty, wadium podlega zwrotowi w całości.

Art. 73. - W przypadku wybrania przez podmiot organizujący danej oferty, wadium jest zwracane dopiero po zakończeniu turnieju z zastrzeżeniem art. 74.

Wadium jako zabezpieczenie
Art. 74. - Wadium nie jest zwracane organizatorowi, jeżeli organizator dopuścił się uchybień w organizacji. Wadium wtedy wpływa na wysokość kar finansowych związanych z brakami w organizacji w ten sposób, iż jego wysokość jest odliczana od kary finansowej.

Dział V - Finanse związane z organizacją konkursów

Art. 75. - Opłaty za organizację konkursów obejmują: przygotowanie całego terenu wokół skoczni, jak i samej skoczni oraz podatek dochodowy od kwoty uzyskanej za organizację.

Art. 76. - Podatek w zależności od uzyskanych zysków wynosi od 0% do 30% zgodnie z poniższą regułą:

Art. 77. - Dochody za organizację konkursów obejmują bilety oraz wpływy z transmisji telewizyjnej.

Art. 78. – Reprezentacja organizująca otrzymuje w związku z organizowanym turniejem/zawodami pieniądze z biletów oraz pieniądze od mediów za transmisję zawodów.

Art. 79. - Szczegóły dotyczące finansów związanych z organizacją konkursów określa załącznik.

Dział VI - Finanse związane z wynikami w zawodach, turniejach

Art. 80. - Za osiągnięcie określonych rezultatów w zawodach, turniejach oficjalnych reprezentacjom przysługują nagrody pieniężne.

Art. 81. § 1 - Szczegółowe regulacje dotyczące wysokości nagród pieniężnych, rezultatów uprawniających do ich otrzymania, jak i dodatkowe warunki określają akty wykonawcze.
§ 2 - Regulacji materii z § 1 dokonuje Administrator lub osoba mająca do tej czynności udzielone pełnomocnictwo przez Administratora.

Ograniczenie swobody w wyznaczaniu wysokości nagród
Art. 82. - Nagroda pieniężna za jedno konkretne osiągnięcie (przykładowo miejsce w klasyfikacji drużynowej turnieju, miejsce w klasyfikacji indywidualnej turnieju) nie może przekraczać 20% najwyższej stawki kwoty bazowej określonej w art. 10.

Dział VII - Finanse związane z budową i rozbudową skoczni narciarskich oraz infrastruktury reprezentacyjnej

Rozdział I – skocznie narciarskie

Budowa nowej skoczni
Art. 83. – Co do zasady koszt budowy nowej skoczni w 100% pokrywany jest z budżetu reprezentacji.

Wyjątek ustawowy
Art. 84. - Jeżeli budowana skocznia ma być pierwszą skocznią w kraju, zaś sytuacja reprezentacji składającej wniosek o budowę nie jest najlepsza, część kosztów może zostać pokryta przez rząd państwa. Prośba o dofinansowanie jest składana na pisemny wniosek.

Art. 85. - Rozbudowa skoczni w 100% finansowana jest z pieniędzy reprezentacji. Wyjątków nie przewiduje się.

Art. 86. - Szczegółowe cenniki komponentów skoczni znajdują się w akcie wykonawczym.

Rozdział II – infrastruktura reprezentacyjna

Art. 87. – Budowa oraz rozbudowa infrastruktury reprezentacyjnej w 100% finansowana jest z pieniędzy reprezentacji. Wyjątków nie przewiduje się.

Art. 88. – Szczegółowe koszty budowy oraz rozbudowy określa akt wykonawczy.

Dział VIII – utrzymywanie skoczni narciarskich oraz infrastruktury reprezentacyjnej

Art. 89. § 1 - Pod rygorem obniżenia poziomu elementów skoczni oraz infrastruktury reprezentacyjnej, reprezentacje powinny zawrzeć w "formularzu ustawień reprezentacyjnych" informację o tym, iż dany obiekt podlega utrzymaniu ze strony reprezentacji, z wyłączeniem skoczni oraz obiektów infrastruktury reprezentacyjnej (tu budowany jest dopiero 1 poziom) całkowicie nowych, które są dopiero budowane.
§ 2 - Nowe skocznie oraz nowe obiekty infrastruktury reprezentacyjnej podlegają w sezonie ich wybudowania automatycznemu utrzymywaniu bez obowiązku ich wpisu do infrastruktury utrzymywanej w formularzu ustawień reprezentacyjnych, chyba że kierujący reprezentacją wyraźnie zastrzeże przeciwnie.
§ 3 - Przez nowe skocznie rozumie się skocznie, które do momentu zaakceptowanego wniosku o ich budowę nie istniały w grze, natomiast przez nowe obiekty infrastruktury budowlanej rozumie się obiekty infrastruktury reprezentacyjnej budowane i wybudowane na 1 ich poziom.

Art. 90. - Koszty utrzymania skoczni są uregulowane według niniejszej tabeli:



* sztuczne naśnieżanie B (rozszerzone) - 15 000 euro
* hala - 100 000 euro

Art. 91. – Koszty utrzymania infrastruktury reprezentacyjnej są uregulowane według niniejszego schematu:

* centrum medyczne
1 poziom - 10.000 euro
2 poziom - 20.000 euro
3 poziom - 30.000 euro
4 poziom - 40.000 euro
5 poziom - 50.000 euro

* centrum ekonomiczne
1 poziom - 10.000 euro + 2% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
2 poziom - 20.000 euro + 4% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
3 poziom - 30.000 euro + 6% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
4 poziom - 40.000 euro + 8% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie
5 poziom - 50.000 euro + 10% dochodu otrzymanego od sponsorów łącznie

* centrum inżynieryjne
1 poziom - 20.000 euro
2 poziom - 40.000 euro
3 poziom - 60.000 euro
4 poziom - 80.000 euro
5 poziom - 100.000 euro

* centrum edukacyjne
1 poziom - 10.000 euro
2 poziom - 20.000 euro
3 poziom - 30.000 euro
4 poziom - 40.000 euro
5 poziom - 50.000 euro

* centrum klubowe
1 poziom - 100.000 euro
2 poziom - 200.000 euro
3 poziom - 300.000 euro
4 poziom - 400.000 euro
5 poziom - 500.000 euro

Dział IX - Sprzedaż oraz zakup komponentów budowlanych (emptio-venditio)

Art. 92. § 1 - Reprezentacja może dokonać sprzedaży oraz kupna komponentów budowlanych, z których zbudowane są jej skocznie oraz infrastruktura reprezentacyjna.
§ 2 - Ceny zakupu poszczególnych komponentów budowlanych określa akt wykonawczy znajdujący się w dziale dotyczącym budowy oraz rozbudowy skoczni i infrastruktury reprezentacyjnej.
§ 3 - Reprezentacja może odkupić sprzedane komponenty od nowego właściciela w cenie identycznej, za jaką komponenty te sprzedała (odkup), przy czym odkup może zostać zrealizowany najwcześniej w kolejnym sezonie w stosunku do tego, w którym dokonano sprzedaży.
§ 4 - Reprezentacja nie korzysta z elementów infrastruktury, która została sprzedana.

Podstawowa cena sprzedaży
Art. 93. - Podstawowa cena sprzedaży wynosi 25% wartości danego komponentu skoczni lub poziomu infrastruktury.

Art. 94. - Cena sprzedaży jest wyższa niż wskazana w art. 93, jeżeli reprezentacja ma centrum inżynieryjne. Przepisy dotyczące wpływu centrum inżynieryjnego na ten aspekt gry stosuje się odpowiednio.

Tryb sprzedaży infrastruktury reprezentacyjnej
Art. 95. - Reprezentacja może sprzedać całość konkretnego elementu infrastruktury lub tylko określoną liczbę jego poziomów. W przypadku sprzedaży całości, dla oceny oblicza się cały wkład finansowy reprezentacji w wybudowanie danego poziomu infrastruktury i z tej podstawy oblicza się odpowiedni procent.

Tryb sprzedaży elementów skoczni
Art. 96. - Podstawą obliczania ceny elementów skoczni jest rynkowa wartość danego elementu będącego składnikiem skoczni (nie istnieje zasada poziomowości).

Miejsce sprzedaży
Art. 97. - Sprzedaży dokonuje się w dziale odpowiednim dla inwestycji w skocznie oraz infrastrukturę reprezentacyjną.

Dział X - Finansowanie sztabu szkoleniowego

Podpisywanie oraz przedłużanie umowy
Art. 98 - Reprezentacja przy podpisywaniu oraz przedłużaniu umowy wpłaca na konto pracownika 50% kwoty jego pensji podstawowej (wyłącznie, bez wliczania dodatków) liczonej według stanu umiejętności na sezon aktualny.

Pensja stała
Art. 99. - Reprezentacja ma obowiązek wypłacenia pracownikowi kwoty przez niego żądanej na podstawie umowy na zakończenie sezonu.

Wysokość pensji
Art. 100. - Wysokość pożądanej pensji wyznaczana jest przez pracownika i podawana do wiadomości publicznej.

Struktura pensji
Art. 101. - Pensja pracownika stanowi sumę jej podstawy oraz dodatków z uwzględnieniem ustawowych złagodzeń.

Obliczanie podstawy pensji
Art. 102. - Pensję pracownika oblicza się na podstawie poniższej reguły:
- 1 punkt umiejętności trenera głównego i fizjoterapeuty (lekarza) jest równoznaczny 10.000 euro pensji (dla trenera juniorów jest to wyjątkowo mniej, bowiem 5.000, ze względu na to, gdyż tylko ten typ pracownika posiada dwie umiejętności.

Pracownik ze skillem 1 = pensja 10.000
Pracownik ze skillem 20 = pensja 200.000

Dodatki do pensji
Art. 103. § 1 - Dodatki do pensji mogą być obligatoryjne lub fakultatywne.
§ 2 - Dodatkami obligatoryjnymi są:
- dodatek za pracę pracownika na obczyźnie w wysokości 50.000 euro
§ 3 - Dodatki fakultatywne mogą być określane w umowie o pracę z pracownikiem i działają na zasadzie darowizny dla niego. Przyznanie pracownikowi fakultatywnego dodatku ma tę moc, iż odstępuje on od żądania wypłaty odszkodowania za rozwiązanie umowy oraz uiszczenia opłaty przy przedłużeniu umowy, jeżeli wysokość dodatku spełnia minimum w 50% wartość tego, co otrzymałby w ramach określonych w tym zdaniu świadczeń.

Rozwiązanie umowy i wysokość odszkodowania
Art. 104. - Rozwiązując umowę o pracę (kontrakt) przed upływem terminu określonego w kontrakcie łączącym pracownika i reprezentację, reprezentacja jest zobowiązana wypłacić pracownikowi odszkodowanie w wysokości 50% jego pensji podstawowej (bez wliczania dodatków).

Ustawowe złagodzenie
Art. 105. - Jeżeli pracownik podjął pracę w swojej rodzimej reprezentacji oraz jednocześnie wyszedł ze szkolenia w centrum edukacyjnym, reprezentacja zatrudniająca go przez cały okres pierwszego kontraktu korzysta z 50% zniżki pensji podstawowej.

Prawo prowizji
Art. 106. § 1 - Reprezentacja macierzysta, która danego pracownika wychowała we własnym centrum edukacyjnym, ma każdorazowo prawo prowizji w wysokości 25% pensji podstawowej pracownika, w chwili zatrudniania go przez inną reprezentację.
§ 2 - Prowizja jest wypłacana z budżetu reprezentacji zatrudniającej i dotyczy wyłącznie pensji podstawowej, nie dotyczy zaś dodatków, określonych w art. 103, które w całości są wypłacane pracownikowi.
§ 3 - Uwzględniając § 1, reprezentacja zatrudniająca wypłaca 75% pensji podstawowej pracownikowi, 25% pensji podstawowej reprezentacji macierzystej.
§ 4 - Prowizja przysługuje wyłącznie przy zatrudnianiu, nie obowiązuje zaś przy przedłużaniu umowy.

Dział XI - Finansowanie szkolenia aplikantów oraz pracowników

Art. 107. - Koszt szkolenia jednego aplikanta wynosi 50.000 euro na sezon (stypendium aplikanckie).

Art. 108. - Koszt szkolenia jednego pracownika wynosi 50.000 euro na sezon.

Art. 109. - Jeżeli aplikant pracuje dla reprezentacji w ramach tzw. praktyki sztabowej, to reprezentacja ponosi dodatkowy koszt w wysokości 50.000 euro na sezon (quasi-pensja aplikanta).

Dział XII - Finansowanie szkolenia juniorów

Art. 110. § 1 - Koszt szkolenia jednego juniora wynosi 50.000 euro na sezon (stypendium juniorskie).
§ 2 - Reprezentacja opłaca szkolenie juniorskie, o którym mowa w § 1, wszystkim, którzy w sezonie znaleźli się w akademii juniorskiej, niezależnie od ich późniejszego powołania do reprezentacji narodowej.

Dział XIII - Finansowanie działalności klubowej

Art. 111. - Reprezentacja utrzymująca w klubach zawodników zobowiązana jest do ich utrzymywania.

Art. 112. – Szczegóły finansowania klubów określa akt wykonawczy.

Dział XIV - Finanse związane z grami losowymi, loteriami, zabawami oraz zakładami pieniężnymi

Art. 113. § 1 - Decyzją Administratora lub za jego zezwoleniem rozgrywane mogą być w ramach menedżera gry losowe, loterie lub zakłady pieniężne, w których za osiągnięcie przewidzianych w Statucie danej gry losowej, loterii lub zakładów pieniężnych rezultatów reprezentacja menedżera może otrzymać na konto określoną liczbę pieniędzy z konta organizatora w przypadku organizacji turnieju urodzinowego YTP Ski Jumping Manager oraz organizacji gry, loterii lub zakładów pieniężnych z ramienia YTP Ski Jumping Manager.
§ 2 - Organizator jest zobowiązany zebrać minimum 5 osób chętnych (uczestników) pod rygorem nieważności. Listę chętnych z wyrażoną przez nich zgodą organizator przekazuje Administratorowi wraz ze Statutem gry. Zgodę na zorganizowanie odpłatnej gry poniżej 5 osób musi wyrazić Administrator.
§ 3 - W przypadku braku wypełnienia obowiązków określonych w niniejszym artykule aktywności określone w § 1 są nieważne częściowo w tym sensie, iż nie można nagród sfinansować ze środków niepochodzących od organizatora lub zapisanych uczestników.
§ 4 - Organizator może sam sfinansować koszty aktywności określonej w § 1 w całości lub części, z czego jeśli czyni to w części, to odpowiednie środki mogą pochodzić ze środków pochodzących od uczestników oraz z Konfederacji SJM, nie uchybiając jednak przepisom niniejszego artykułu.
§ 5 - Wysokość składek każdego uczestnika za grę nie może przekroczyć 50% całej puli nagród, w miarę możliwości składki uczestników powinny być równe.
§ 6 - W razie nie dojścia do skutku danej aktywności, składki podlegają zwrotowi.
§ 7 - W przypadku stwierdzenia naruszeń prawa Administrator unieważnia dekretem daną aktywność.
§ 8 - Nie można przeprowadzać w każdym przypadku typerów lub innych gier, zabaw, o których mowa w tym artykule, dotyczących zdarzeń w grze oraz organizacji YTP Ski Jumping Manager, które przewidują jednocześnie nagrody finansowe, zaś zakaz ten dotyczy również typerów, w których środki na sfinansowanie puli pochodzą od uczestników, organizatora lub uczestników i organizatora, a w przypadku zorganizowania takiej aktywności jest ona nieważna w zakresie, w jakim przewidywane są nagrody finansowe.

Ograniczenie wysokości nagród pieniężnych
Art. 114. § 1 - Wysokość przewidzianej puli nagród w danej grze losowej, loterii lub zakładach pieniężnych za przewidziane w Statucie osiągnięcie (przykładowo miejsce w klasyfikacji drużynowej turnieju, miejsce w klasyfikacji indywidualnej turnieju) nie może przekraczać 15% najwyższej stawki kwoty bazowej określonej w art. 10.
§ 2 - Łączna wysokość pul nagród ze wszystkich zorganizowanych gier losowych, loterii lub zakładów pieniężnych nie może przekroczyć w danym sezonie 3 000 000 euro (dyrektywa ochrony priorytetu dochodów reprezentacji uzyskiwanych ze źródeł ściśle związanych z działalnością menedżerską).
Wejdzie od pierwszego dnia sezonu 27
§ 2 - Łączna wysokość pul nagród ze wszystkich zorganizowanych gier losowych, loterii lub zakładów pieniężnych nie może przekroczyć w danym sezonie 2 000 000 euro (dyrektywa ochrony priorytetu dochodów reprezentacji uzyskiwanych ze źródeł ściśle związanych z działalnością menedżerską).


Dział XV - Przepisy przejściowe i końcowe

Art. 115. - Z chwilą wejścia w życie niniejszego Kodeksu traci moc Kodeks Finansowy SJM z dn. 12.03.2017 r., z zastrzeżeniem przepisów poniższych.

Tempus regit actum
Art. 116. - Dla istniejących w chwili wejścia w życie tego Kodeksu umów (stosunków) pożyczki, stosuje się do nich odpowiednio przepisy Kodeksu Finansowego SJM z dn. 12.03.2017 r. dotyczące tych stosunków.

Tempis regit causae
Art. 117. - Dla powstałych pod rządami Kodeksu Finansowego SJM z dn. 12.03.2017 r. sytuacji niewypłacalności, dla oceny skutków tych zdarzeń stosuje się przepisy tamtego Kodeksu.

Zasada niezmienności treści umowy o pracę
Art 118. § 1 - Dla umów o pracę z pracownikami zawartych pod rządami Kodeksu Finansowego SJM z dn. 12.03.2017 r. i wcześniej oraz trwających i nie wymagających przedłużenia w chwili wejścia niniejszego Kodeksu w życie, stosuje się doń wyłącznie stary system naliczania pensji.
§ 2 - Dla umów o pracę z pracownikami wymagających przedłużenia w chwili wejścia w życie niniejszego Kodeksu oraz dla umów o pracę z pracownikami zawieranych i przedłużanych w chwili wejścia w życie niniejszego Kodeksu oraz później, stosuje się przepisy tego Kodeksu.

Art. 119. - Kodeks niniejszy wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoyogi dnia Nie 11:27, 09 Kwi 2023, w całości zmieniany 87 razy
Zobacz profil autora
Kodeks Finansowy SJM z dn. 28.11.2017 r.
  Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Sprawy Organizacyjne / Dziennik prawny A [Kodeksy]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin