Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna

Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Sprawy Organizacyjne / Dziennik prawny A [Kodeksy] » Kodeks Administracyjny SJM z dn. 16.11.2016 r.
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kodeks Administracyjny SJM z dn. 16.11.2016 r.
PostWysłany: Śro 17:02, 16 Lis 2016
Yoyogi
Pontifex Maximus SJM
Pontifex Maximus SJM

 
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 12350
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Niagara Falls, Ontario
Płeć: Waćpanicz


Kodeks Administracyjny SJM z dn. 16.11.2016 r.
Nazwa: Kodeks Administracyjny SJM z dn. 16.11.2016 r. została wprowadzona 20.04.2022 r., poprzednio: Ustawa o funkcjonowaniu administracji z dn. 16.11.2016 r.

Dział I - przepisy ogólne

Zakres regulacji
Art. 1. § 1 - Ustawa niniejsza reguluje szczegółowe dyrektywy ustroju, podziału administracji gry oraz kompetencji administracji w obrębie gry.
§ 2 - Przez administrację gry rozumie się: Administratora, Super Moderatora, Moderatora oraz wszystkie osoby, które świadczą swoją pracę w działach administracji wymienionych w art. 2, jako ich prowadzący oraz sekretarze, oraz Symulatorów, w zakresie kompetencji im powierzonych na podstawie odrębnej ustawy.
§ 3 - Członkiem administracji gry może być wyłącznie osoba wobec której nie jest wykonywana prawomocnie orzeczona kara bana okresowego, bana permanentnego lub sytuacja banicji przez ostrzeżenia.
§ 4 - Jeżeli mowa w akcie prawnym o organie administracyjnym, organie administracji, to należy przez to rozumieć podmioty wymienione w § 2.
§ 5 - Administracja gry powołana jest do jej stałej obsługi oraz obsługi graczy w ramach gry.
§ 6 - Organ administracji gry może zostać utworzony lub zniesiony wyłącznie na podstawie Regulaminu lub ustawy.
§ 7 - Administracja gry działa poprzez wydawanie aktów administracyjnych, w szczególności decyzji administracyjnych. Administracja gry dokonuje również odpowiednich czynności materialno-technicznych.

Definicje form działalności
Art. 1a. § 1 - Akt administracyjny to jedna z prawnych form działania administracji gry. Jednostronne, władcze oświadczenie woli organu administracji gry rozstrzygające w sposób prawnie wiążący o sytuacji indywidualnie określonego podmiotu prawa w konkretnej sprawie, wydane przez ten organ w toku postępowania administracyjnego, na podstawie przepisów proceduralnego prawa administracyjnego (i w wykonaniu przepisów materialnego prawa administracyjnego).
§ 2 - Czynności materialno-techniczne to działania czysto fizyczne dokonywane przez organy administracji, takie jak w szczególności ogłoszenie, zapisanie, wykonanie symulacji zawodów w programie symulującym. Czynności materialno-techniczne mają wyraźną podstawę prawną, upoważnienie mające postać aktu normatywnego albo aktu administracyjnego i wywołują konkretne skutki prawne.

Pomoc prawna osobom przebywającym na obszarze gry
Art. 1b. § 1 - Organy administracji gry udzielają osobom przebywającym na obszarze gry pomocy prawnej, zgodnie z artykułem 101 Kodeksu Sądowego SJM z dn. 15.11.2020 r. oraz niniejszym artykułem.
§ 2 - Udzielona pomoc prawna jest dokonywana z inicjatywy własnej organu lub na wniosek gracza, który to wniosek nie wymaga jakiejkolwiek szczególnej formy, jednakże musi być złożony w taki sposób, aby umożliwić administracji skuteczne zapoznanie się z nim.
§ 3 - Organ administracji gry udziela pomocy prawnej w taki sposób, w jaki uzna za stosowny, aby przekazać informację w jak najprostszy w odbiorze sposób.
§ 4 - W przypadku spraw, które, w uznaniu organu administracyjnego, przy udzielaniu pomocy prawnej, nie wymagają wprowadzenia nowych przepisów prawnych, zmianie lub usunięciu aktualnych przepisów prawnych (o czym mowa w art. 100 Kodeksu Sądowego SJM z dn. 15.11.2020 r.), nie jest wymagane wydanie postanowienia przez zgłoszenie sprawy do Sądu Administratorskiego.
§ 5 - W ramach pomocy prawnej organy administracyjne mają prawo sporządzać projekty pism procesowych, środków odwoławczych, wniosków oraz innych czynności, które, dla swojej ważności, muszą być potwierdzone publicznie, pisemnie przez tego, na kogo rachunek mają wywoływać określone skutki faktyczne lub prawne (pod rygorem nieuwzględnienia i nierozpoznania sporządzonego pisma, wniosku, środka odwoławczego, innej czynności), o ile projekt jest sporządzany publicznie, pisemnie i na forum w miejscu, do którego wnosi się określone pismo procesowe, środek odwoławczy, wniosek. W miarę możliwości, organ administracyjny, jeżeli dokonuje takiej pomocy prawnej, powinien oznaczyć, że sporządził projekt w ramach pomocy prawnej. W braku tego oznaczenia, uznaje się, że jest to pismo sporządzone w imieniu i na rzecz tego, kto pismo procesowe, wniosek, środek odwoławczy, inną czynność sporządził. Przy sporządzaniu projektów sporządzający powinien wyjaśnić temu, na rzecz kogo projekt sporządza, zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym, dlaczego projekt wydał o takiej treści.
§ 6 - Uprawnienie do udzielania pomocy prawnej określonej w § 5 mają również osoby spoza administracji gry.
§ 7 - Ten, kto udzielił pomocy prawnej w myśl niniejszego artykułu, nie może zostać wyznaczony do składu sędziowskiego rozpatrującego sprawę, w której udzielił pomocy prawnej określonej w § 5 i nie może jej udzielić w tej sprawie, w której jest wyznaczonym sędzią w danej instancji, chyba że nie jest to możliwe ze względu na niemożność faktyczną lub prawną (określoną w art. 37 Kodeksu Sądowego SJM) wyznaczenia innego składu. Odpowiednie przepisy Kodeksu Sądowego SJM stosuje się.

Dział II - Podział administracji, mianowanie oraz odwoływanie osób prowadzących działy administracji

Art. 2. - Ustanawia się następujące działy administracji wraz z ich określonymi kompetencjami:

1) Dział administracji finansowej - prowadzenie kontroli nad finansami reprezentacji
2) Dział administracji bankowej - prowadzenie kontroli nad bankiem
3) Dział administracji szpitalnej - prowadzenie kontroli nad szpitalem oraz kontuzjami
4) Dział administracji budowlanej - prowadzenie kontroli nad skoczniami narciarskimi
5) Dział administracji personalnej - prowadzenie kontroli nad pracownikami
6) Dział administracji klubowej - prowadzenie kontroli nad sekcją klubową
7) Dział administracji obozowej - prowadzenie kontroli nad obozami szkoleniowymi
8) Dział administracji statystycznej - prowadzenie statystyk gry i spisywanie historii
9) Dział administracji sprzętowej - prowadzenie kontroli nad przydzielaniem sprzętu reprezentacjom
10) Dział administracji pracy - prowadzenie kontroli nad rynkiem pracy graczy.

Art. 3. - Tytulatura podmiotów właściwych do spraw administracyjnych w określonych zakresach w art. 2 zwanych też prowadzącymi:

1) Dział administracji finansowej - Wielki Rachmistrz
2) Dział administracji bankowej - Wielki Bankier
3) Dział administracji szpitalnej - Wielki Szpitalnik
4) Dział administracji budowlanej - Wielki Budowniczy
5) Dział administracji personalnej - Wielki Kadrowy
6) Dział administracji klubowej - Wielki Klubowy
7) Dział administracji obozowej - Wielki Turysta
8) Dział administracji statystycznej - Wielki Statystyk
9) Dział administracji sprzętowej - Wielki Technik
10) Dział administracji pracy - Wielki Inspektor

Art. 4. § 1 - Prowadzący działów administracyjnych są powoływani dekretem przez Administratora. Powołanemu, z chwilą nadania działu administracji, nadaje się forumowe uprawnienia moderatorskie, o których mowa w art 19.
§ 2 - Powołanie może nastąpić na stałe lub na okres próbny.
§ 3 - Powołanie na okres próbny jest obowiązkowe dla osób, które do tej pory nigdy nie były członkami administracji gry.
§ 4 - Okres próbny nie powinien trwać dłużej niż miesiąc, najpóźniej po upływie którego Administrator decyduje o odwołaniu lub powołaniu na stałe. W przypadku powołania na stałe, forma decyzji może być dorozumiana.
§ 5 - W uzasadnionych, szczególnych przypadkach okres próbny może trwać dłużej niż miesiąc, tak długo, jak wymaga tego konkretna sytuacja tej osoby, jednak nie dłużej niż sześć miesięcy.
§ 6 - Odwołanie prowadzącego dział administracji może zostać dokonane przez dekret lub w formie dorozumianej, przez powołanie nowego prowadzącego konkretny dział administracji, w oparciu o domniemanie określone w art. 4a § 2.
§ 7 - Niniejszy artykuł stosuje się odpowiednio do symulatorów.

Domniemania związane z powołaniami oraz odwołaniami
Art. 4a. § 1 - Domniemywa się, że jeżeli w dekrecie nie wskazano, iż powołanie następuje na okres próbny, to powołanie nastąpiło na stałe.
§ 2 - Domniemywa się, że powołanie w dekrecie nowego prowadzącego dział administracji powoduje jednoczesne odwołanie dotychczasowego prowadzącego.

Powstanie stosunku powołania prowadzącego
Art. 4b. § 1 - Stosunek powołania na prowadzącego powstaje w chwili publikacji dekretu zawierającego akt powołania na prowadzącego konkretny dział administracji.
§ 2 - Przepisy odnośnie powołania stosuje się odpowiednio do sekretarzy oraz symulatorów.

Ustanie stosunku powołania prowadzącego
Art. 4c. § 1 - Stosunek powołania ustaje w chwili:
- powołania nowego prowadzącego dział Administracji,
- odwołania dokonanego przez Administratora,
- śmierci prowadzącego,
- ziszczenia się innego zdarzenia powodującego utratę statusu gracza,
- uprawomocnionego wyroku karnego zawierającego środek karny złożenia ze stanowiska prowadzącego dział administracji,
- uprawomocnionego wyroku dyscyplinarnego zawierającego środek dyscyplinarny złożenia ze stanowiska,
- pisemnej rezygnacji prowadzącego z gry,
- pisemnej rezygnacji prowadzącego z kierowania danym działem administracji, która powinna być opublikowana na forum w dziale dotyczącym delegacji kompetencji administracyjnych.
§ 2 - O ile to możliwe w konkretnym przypadku wskazanym w § 1, dotychczasowy prowadzący powinien wypełniać swoje obowiązki związane z prowadzeniem działu administracji aż do momentu objęcia działu administracji przez następcę. W przypadku wyroku karnego Sąd każdorazowo orzeka o tej kwestii.
§ 3 - Administrator może z uzasadnionego powodu na czas określony, nie dłuższy niż rok kalendarzowy, zawiesić w pełnieniu obowiązków członka administracji. Przedłużenie, w razie konieczności, można ponowić. W czasie zawieszenia zawieszony nie pełni swoich obowiązków. Na postanowienie w przedmiocie zawieszenia przysługuje zażalenie do Administratora, które oprócz zawieszonego może wystosować inny gracz. Zażalenie powinno zawierać uzasadnienie. Zażalenie jest rozpatrywane w terminie 7 dni od wniesienia.

Urlop
Art. 4d. § 1 - Członek administracji gry ma prawo do urlopu polegającego na czasowym zawieszeniu wykonywania przez niego obowiązków administracyjnych w czasie trwania urlopu.
§ 2 - Urlopu udziela Administrator na wniosek członka administracji gry.
§ 3 - Wnioskujący o urlop konsultuje z Administratorem wymiar czasowy urlopu oraz sposób zastępstwa w czasie urlopu.
§ 4 - Administrator publicznie, pisemnie potwierdza udzielenie urlopu, jego wymiar oraz inne uwarunkowania.
§ 5 - Przyznania urlopu można odmówić tylko wtedy, jeżeli nie ma osoby mogącej zastąpić wnioskującego o urlop w zakresie jego obowiązków i jeżeli nieobecność wnioskodawcy spowoduje poważne komplikacje w funkcjonowaniu systemu gry.
§ 6 - Wyłącznie na pisemny wniosek członka administracji gry urlop rozciąga się również na urlop w myśl Kodeksu Cywilnego SJM.

Kandydaci do administracji gry; członkowie administracji gry; wymagania
Art. 5. § 1 - Każdy, poza sytuacją omówioną w art. 1 § 3, może zostać członkiem administracji gry.
§ 2 - Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, nie jest wymagane do członkostwa w administracji gry posiadanie statusu gracza.
§ 3 - Każdy, kto jest zainteresowany udziałem w administracji gry, chcąc przez to pomóc w obsłudze tej gry i jej rozwoju, może zgłosić wniosek w dowolnej, skutecznej formie umożliwiającej jej rozpatrzenie, do Administratora, wyrażając tym samym chęć objęcia dowolnego stanowiska lub konkretnego stanowiska w administracji gry, a Administrator, w rozsądnym terminie, rozpatruje pozytywnie lub negatywnie ten wniosek, po konsultacji z wnioskodawcą, jednocześnie uzasadniając swoją decyzję. Od decyzji nie przysługuje odwołanie ani skarga do Sądu Administratorskiego, jednak zainteresowany może wnieść ponowny wniosek w myśl tego paragrafu.
§ 4 - Inna ustawa lub Regulamin, dla objęcia konkretnego stanowiska, mogą wyznaczać dodatkowe warunki do pełnienia tych konkretnych stanowisk.
§ 5 - Administrator proponuje, na wniosek osoby lub z własnej inicjatywy, określone stanowisko w administracji gry. Osoba może objąć to stanowisko za pisemną zgodą Administratora, oraz zgodą własną, wyrażoną pisemnie lub dorozumianie, przez rozpoczęcie wykonywania określonych dla danego stanowiska czynności.
§ 6 - Członkiem administracji musi być osoba, która daje rękojmię godnego i właściwego wykonywania zadań na danym stanowisku gry.
§ 7 - Administrator, przy doborze administracji gry, kieruje się uzasadnionymi potrzebami gry, treścią wniosków, o których mowa w § 3, oraz uwzględnia, przy dobieraniu osób do konkretnych stanowisk, odpowiednie umiejętności, charakter i możliwości techniczne istniejące po stronie zainteresowanego.

Delegacja kompetencji
Art. 5a. § 1 - Prowadzący dział administracji może delegować swoje kompetencje na inną osobę bez uprzedniej zgody Administratora, jeżeli osobą przejmującą obowiązki jest: Administrator, Super Moderator, Moderator, Pomocnik.
§ 2 - Delegacja kompetencji odbywa się w specjalnym do tego temacie utworzonym.
§ 3 - Delegacja kompetencji powinna określać:
- osobę, która swoje kompetencje przekazuje,
- osobę, której swoje kompetencje przekazuje,
- dział administracji, któremu przewodniczy przekazujący,
- listę kompetencji, które przekazuje przekazujący,
- czas trwania przekazania, jeśli nie jest to czas nieoznaczony.
§ 4 - Delegację kompetencji uznaje się za dokonaną, jeżeli osoba, której kompetencje są przekazywane, potwierdzi w tym temacie w sposób niebudzący wątpliwości przyjęcie tych kompetencji.
§ 5 - W przypadku wymogu zgody Administratora, stosuje się do tej zgody odpowiednio § 4.
§ 6 - Osobom posiadającym określone kompetencje przekazane przysługuje tytuł sekretarza danego działu administracji.
§ 7 - Przekazanie kompetencji trwa do:
- odwołania przez przekazującego lub Administratora,
- zrzeczenia się z przekazanych kompetencji, które musi nastąpić w sposób niebudzący wątpliwości w temacie, o którym mowa w niniejszym artykule,
- utraty statusu gracza.
§ 8 - Jeżeli prowadzący dział administracji opróżni swój urząd, sekretarz tego działu administracji zajmuje z mocy prawa jego miejsce, chyba że nie wyrazi na to zgody w sposób nie budzący wątpliwości w temacie, o którym mowa w niniejszym artykule.

Art. 6. - Poszczególne działy administracji posiadają następujące kompetencje w I instancji:

1) Dział administracji finansowej - sporządzanie na zakończenie sezonu sezonowego raportu finansowego, obliczanie budżetu reprezentacji na nowy sezon,
2) Dział administracji bankowej - wydawanie decyzji dotyczących przyznania/odrzucenia wniosków o pożyczkę, ściąganie niespłaconych pożyczek, prowadzenie dokumentacji czynności bankowych,
3) Dział administracji szpitalnej - losowanie kontuzji, prowadzenie rejestru aktualnych kontuzji oraz rejestru kontuzji przebytych w sezonie
4) Dział administracji budowlanej - przyznawanie homologacji, wydawanie decyzji dotyczących budowy i rozbudowy obiektów, prowadzenie i aktualizowanie spisu skoczni
5) Dział administracji personalnej - prowadzenie list wolnych pracowników, wpisywanie zatrudnionych pracowników do kadr, kontrola nad opłatami dotyczącymi zatrudnień i zwolnień pracowników
6) Dział administracji klubowej - prowadzenie spraw klubowych
7) Dział administracji obozowej - aktualizacja umiejętności po obozie i kontrola nad opłatami dotyczącymi kosztów obozu,
8) Dział administracji statystycznej - prowadzenie statystyk gry i spisywanie historii,
9) Dział administracji sprzętowej - prowadzenie rejestru dostawców sprzętu oraz obsługa umów między dostawcami oraz reprezentacjami
10) Dział administracji pracy - prowadzenie list wolnych/zajętych reprezentacji, aktualizacja informacji o zatrudnieniu graczy w profilach reprezentacji.

Katalog kompetencji

Kompetencje Administratora
Art. 6a - § 1 - Administrator odpowiada za:
* kierownictwo nad polityką administracyjną w grze,
* nadzór i kontrolę nad wszystkimi organami administracyjnymi,
* nadzór i kontrolę zgodności z prawem wszelkich aktów wykonawczych w grze,
* nadzór i kontrolę zgodności z prawem wszelkich działań organów administracyjnych i graczy w grze,
* wydawanie aktów wykonawczych do ustaw,
* desygnowanie kierowników organów administracyjnych,
* tworzenie kalendarzy zawodów,
* organizowanie wyborów,
* całkowitą obsługę techniczną forum, strony internetowej, Wikii, chatu oraz pozostałych obszarów działania gry,
* ustalanie szczegółowych terminów wykonania czynności administracyjnych,
* utrzymywanie porządku na forum,
* utrzymywanie dyscypliny na forum w granicach wyznaczonych mu przez Kodeks Wykroczeń SJM,
* inne zadania szczególne, które zostaną mu przydzielone prawem.

Zasada domniemania kompetencji Administratora
§ 2 - Jeżeli jakaś materia w grze nie została uregulowana przez prawo, przyjmuje się, że jest za nią odpowiedzialny Administrator.

Kompetencje Super Moderatora
Art. 6b - Super Moderator odpowiada za:
* kontrolę nad wszystkimi organami administracyjnymi,
* kontrolę zgodności z prawem wszelkich aktów wykonawczych na forum,
* kontrolę zgodności z prawem wszelkich działań organów administracyjnych i graczy w grze,
* utrzymywanie porządku na forum,
* częściową obsługę techniczną forum, strony internetowej, Wikii, chatu oraz pozostałych obszarów działania gry,
* utrzymywanie dyscypliny na forum w granicach wyznaczonych mu przez Kodeks Wykroczeń SJM,
* inne zadania szczególne, które zostaną mu przydzielone prawem.

Kompetencje Moderatora
Art. 6c - Moderator odpowiada za:
* kontrolę nad wszystkimi organami administracyjnymi,
* kontrolę zgodności z prawem wszelkich aktów wykonawczych na forum,
* kontrolę zgodności z prawem wszelkich działań organów administracyjnych i graczy w grze,
* utrzymywanie porządku na forum,
* utrzymywanie dyscypliny na forum w granicach wyznaczonych mu przez Kodeks Wykroczeń SJM,
* inne zadania szczególne, które zostaną mu przydzielone prawem.

Dział III - Proces decyzyjny, nadzór nad prowadzącymi

Art. 7. § 1 - Administrator sprawuje nadzór nad prowadzącymi oraz sekretarzami w działach administracji.
§ 2 - Administrator, w ramach nadzoru, uchyla, zmienia lub wydaje decyzję lub inny akt administracyjny, czynność materialno-techniczną, jeżeli stwierdzi, że wydana decyzja lub akt administracyjny nie jest zgodny z prawem.
§ 3 - Organowi administracyjnemu, któremu została uchylona lub zmieniona decyzja administracyjna, inny akt administracyjny lub czynność materialno-techniczna w trybie nadzoru, określonym w § 2, przysługuje w terminie 14 dni od uchylenia lub zmiany, skarga do Sądu Administratorskiego. Skarga podlega wskazanie uchybienia oraz uzasadnieniu, pod rygorem odmowy wszczęcia postępowania w przypadku braku wskazania uchybienia, braku uzasadnienia.

Zgoda Administratora
Art. 8. § 1 - Jeżeli prawo wymaga zgody Administratora, Administrator może wyrazić zgodę lub sprzeciw w formie pisemnej, publicznie lub zgodę w formie dorozumianej (milczące wyrażenie zgody).
§ 2 - Administrator wyraża zgodę milcząco, jeżeli w terminie 7 dni od zaistnienia podstawy do wyrażenia zgody Administrator nie zgłosi sprzeciwu w formie pisemnej, publicznie.
§ 3 - Na wyrażenie zgody lub sprzeciwu graczom przyjmuje zażalenie do Administratora w terminie 7 dni od wyrażenia zgody lub sprzeciwu.

Art. 9. § 1 - Prowadzący oraz sekretarze w działach administracji wydają decyzje administracyjne, inne akty administracyjne oraz czynności materialno-techniczne w zakresie swych kompetencji w I instancji, zaś instancją odwoławczą od ich decyzji jest Administrator.
§ 2 - Prowadzący oraz sekretarze w działach administracji wydają decyzje niezwłocznie od momentu powstania podstawy do jej wydania.

Autokontrola administracji
Art. 9a. § 1 - Organ administracji, który dokonuje czynności administracyjnej w postaci wydania decyzji administracyjnej, innego aktu administracyjnego, czynności materialno-technicznej, może dokonać w każdym czasie poprawy tej czynności, jeżeli sam stwierdzi, że czynność administracyjna, w jego wykonaniu, jest obarczona błędem faktycznym lub jest niezgodna z prawem, dopóki nie uzyska ona przymiotu prawomocnej.
§ 2 - Organ administracji może dokonać poprawy, o której mowa w § 1, w zakresie zgodnym ze złożonym odwołaniem (lub skargą), po jego wniesieniu, jeżeli organ uzna, że odwołanie (lub skarga) jest zasadne i poprawa zgodnie z treścią odwołania nie spowoduje powstania stanu niezgodnego z prawem lub błędu faktycznego w sprawie. O załatwieniu sprawy w trybie § 2 organ informuje niezwłocznie wnoszącego odwołanie oraz Administratora.
§ 3 - W przypadku zastosowania § 2, Administrator (lub Sąd Administratorski, w przypadku skargi) kontroluje, czy zastosowanie trybu w § 2 nie spowodowało stanu niezgodnego z prawem lub błędu faktycznego z prawem. Jeżeli Administrator, w formie decyzji administracyjnej, nie zdecyduje się w terminie 7 dni od wniesienia odwołania, lecz nie później niż w terminie 14 dni, o dalszym przeprowadzeniu postępowania odwoławczego, postępowanie to umarza się z mocy prawa.

Art. 10. § 1 - Odwołanie od decyzji wydanej w I instancji może być złożone do Administratora w terminie do 7 dni od chwili wydania decyzji administracyjnej, innego aktu administracyjnej, czynności materialno-technicznej lub też zaniechania zrealizowania sprawy, do której organ administracji był obowiązany na podstawie prawa, jeżeli przepis szczególny nie przewiduje innego terminu. Odwołanie może być wniesione również w sytuacji braku wydania decyzji, aktu administracyjnego lub czynności materialno-technicznej, jeżeli prawo wymagało ich wydania.
§ 2 - Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji administracyjnej, aktu administracyjnego, czynności materialno-technicznej Administrator może jednak, po rozważeniu okoliczności sprawy, wstrzymać wykonanie decyzji i cofnąć jej skutki, do czasu rozpatrzenia sprawy.
§ 3 - Każdy może również, zamiast odwołania, o którym mowa w § 1, złożyć skargę bezpośrednio do Sądu Administratorskiego.
§ 4 - Inne ustawy mogą dopuszczać zaskarżanie w innym terminie niż określony w § 1. Jeżeli inna ustawa określa inny termin na wniesienie odwołania, to terminu z § 1 nie stosuje się.

Uprawnienia Sądu Administracyjnego
Art. 10a. - Sąd Administratorski, w Sekcji Administracyjnej, jest uprawniony do rozpatrywania wszelkich spraw w grze, w których:
a) wydano decyzję administracyjną,
b) wydano inny akt administracyjny,
c) wydano czynność materialno-techniczną,
d) nie wydano decyzji administracyjnej, innego aktu administracyjnego, czynności materialno-technicznej, do których wydania, według prawa, był obowiązany organ administracji,
e) do sporów kompetencyjnych i sporów o właściwość między organami administracyjnymi.
§ 2 - Rozpatrywanie w sprawach z § 1 odbywa się na podstawie skargi, chyba że przepis szczególny przewiduje działanie Sądu Administratorskiego z urzędu.

Art. 11. § 1 - Odwołanie powinno być złożone Administratorowi bezpośrednio w sposób umożliwiający mu zapoznanie się z nim.
§ 2 - Jeżeli osoba chce wnieść skargę, zgodnie z art. 10 § 3, składa ją w Sekcji Administracyjnej Sądu Administratorskiego, pod rygorem nieuwzględnienia jako skarga do Sądu Administratorskiego. Jeżeli skarga jest wniesiona w innym miejscu, podlega rozpoznaniu jak odwołanie do Administratora.

Art. 12. § 1 - Prawo skargi na działanie oraz zaniechanie administracji gry mają wszyscy przebywający na obszarze gry.
§ 2 - Skarżący w skardze lub odwołaniu musi wskazać, jego zdaniem, podejrzenie bezprawnego działania bądź zaniechania administracji gry oraz, w miarę możliwości, uzasadnić swoje stanowisko.

Art. 13. - Administrator niezwłocznie rozpatruje odwołanie, jednak nie później niż do 7 dni od jego wniesienia. To samo tyczy się Sądu Administratorskiego w zakresie skargi.

Art. 14. § 1 - Administrator, po rozpatrzeniu odwołania, może rozstrzygnąć następująco, w formie decyzji administracyjnej:
- utrzymać zaskarżoną decyzję w całości w mocy,
- utrzymać zaskarżoną decyzję w części w mocy, zaś w pozostałej, uchylonej części rozstrzygnąć sprawę merytorycznie,
- utrzymać zaskarżoną decyzję w części w mocy, zaś w pozostałej, uchylonej części umorzyć postępowanie,
- uchylić zaskarżoną decyzję w całości i rozstrzygnąć sprawę w całości merytorycznie,
- uchylić zaskarżoną decyzję w całości i umorzyć postępowanie.
§ 2 - Powyższe rozstrzygnięcia przysługują również Sądowi Administratorskiemu w stosunku do zaskarżanej decyzji, jeżeli skarżący odwoła się od rozstrzygnięcia Administratora lub zostanie bezpośrednio wniesiona skarga do Sądu Administratorskiego, z tym że Sąd rozstrzyga sprawę merytoryczną nie w formie decyzji administracyjnej, ale wyroku.
§ 3 - Przepis z § 1 stosuje się odpowiednio do innych aktów administracyjnych, czynności materialno-technicznych. Inne ustawy mogą przewidywać inny katalog czynności.

Art. 15. § 1 - Administrator po rozpatrzeniu skargi oraz rozstrzygnięciu obligatoryjnie uzasadnia swoje stanowisko, chyba że treść jego rozstrzygnięcia odpowiada treści skargi w całości.
§ 2 - Przepis stosuje się odpowiednio do Sądu Administratorskiego w przypadku odwołania od rozstrzygnięcia Administratora.

Art. 16. - Podmiotowi skarżącemu służy w terminie 7 dni od działania administratora wspomnianego w art. 15 skarga do Sądu Administratorskiego. Odwołanie składa się w Sekcji Administracyjnej Sądu Administratorskiego pod rygorem nieważności. Skarga musi zawierać uzasadnienie. Przepisu nie stosuje się, jeżeli osoba zastosowała możliwość z art. 10 § 3.

Decyzja administracyjna
Art. 17. § 1 - Decyzja administracyjna powinna zawierać oprócz elementów wskazanych w ustawach szczegółowych niniejsze elementy podstawowe:
- oznaczenie organu, który decyzję wydał;
- datę wydania decyzji;
- rozstrzygnięcie wraz z powołaniem się na stan faktyczny oraz przywołanie przepisów prawnych dla sprawy relewantnych;
- podpis organu (w postaci zapisania własnego nicka).

Organ nie ma konieczności odrębnego zaznaczania oznaczenia organu, daty oraz podpisu w temacie lub poście, ze względu na technologię forum.

§ 2 - Jeżeli decyzja administracyjna nie stanowi zadość interesom podmiotu administrowanego lub podmiot ten wystąpił z wnioskiem o uzasadnienie, organ administracyjny decyzję wydający jest zobligowany opublikować również uzasadnienie.
§ 3 - Jeżeli przepis szczegółowy nie stanowi inaczej, decyzja administracyjna wydawana jest w odrębnym temacie lub poście.
§ 4 - Nieważna jest z mocy prawa decyzja, która:
a) została wydana w sprawie już wcześniej rozstrzygniętej prawomocnie,
b) została wydana przez osobę, która nie ma kompetencji do rozstrzygnięcia konkretnej sprawy administracyjnej,
c) jej wykonanie naraża kogokolwiek na powstanie odpowiedzialności karnej, cywilnej lub administracyjnej na podstawie prawa powszechnie obowiązującego.
§ 5 - Do stwierdzenia nieważności z mocy prawa decyzji stosuje się odpowiednio przepisy z art. 94 - 98 Kodeksu Sądowego SJM z dn. 15.11.2020 r.
§ 6 - Regulacje z niniejszego artykułu oraz artykułów 7-16, stosuje się odpowiednio do innych niż decyzje administracyjne aktów administracyjnych oraz czynności materialno-technicznych.
§ 7 - Decyzja wiąże wydającego od chwili jej wydania. Decyzja może być zmieniona przez tę osobę, w miarę stanu sprawy, do czasu uzyskania przez decyzję przymiotu prawomocnej.
§ 8 - Decyzja jest prawomocna, jeżeli nie można jej zaskarżyć w formie skargi do Sądu Administratorskiego lub przez odwołanie, do Administratora.
§ 9 - Decyzja prawomocna, akt administracyjny prawomocny, czynność materialno-techniczna prawomocna podlega pod kasację, o której mowa w art. 86-93 Kodeksu Sądowego SJM z dn. 15.11.2020 r. oraz przepisy zawarte w Kodeksie Sądowym odnoszące się do wznowienia postępowania.

Dział IV - Uprawnienia techniczne wynikające z technologii forum, definicje

Rozdział I - uprawnienia techniczne

Forumowe uprawnienia administratorskie
Art. 18. § 1 - Forumowe uprawnienia administratorskie oznaczają najwyższy poziom nadzoru nad forum. Mogą oni kontrolować wszystkie aspekty działania forum, włącznie z ustawianiem uprawnień dostępu, usuwaniem użytkowników, tworzeniem grup, określaniem moderatorów. Mają możliwość zmieniania treści lub usuwania postów oraz blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów w forum, które moderują. Mają także pełne możliwości moderacji na forach.
§ 2 - Forumowe uprawnienia administratorskie przysługują Administratorowi oraz Super Moderatorowi.

Forumowe uprawnienia moderatorskie
Art. 19. § 1 - Forumowe uprawnienia moderatorskie oznaczają ograniczony poziom nadzoru nad forum. Mają możliwość zmieniania treści lub usuwania postów oraz blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów w forum, które moderują.
§ 2 - Forumowe uprawnienia moderatorskie przysługują Moderatorowi na całym obszarze forum (działanie globalne) oraz Pomocnikom wyłącznie na konkretnie oznaczonych częściach forum (działanie regionalne).

Rozdział II - zarządzanie postami

Zarządzanie postami
Art. 19a. § 1 - Administracja zasadniczo nie ma prawa do usuwania postów niepochodzących od niej (generalny zakaz usuwania postów).
§ 2 - Administracja zasadniczo nie ma prawa do usuwania postów sobie wzajemnie (wewnątrzadministracyjny zakaz usuwania postów).
§ 3 - Nikt nie ma prawa edytowania cudzych postów.
§ 4 - Domniemywa się, że post został edytowany lub usunięty przez jego autora.

Usuwanie postów
Art. 19b. § 1 - Administracja ma prawo usuwania postów, które zostały oznaczone w prawomocnym wyroku karnym jako spam.
§ 2 - Członek administracji ma prawo usuwania postów wydanych wyłącznie własnych, jeżeli jest to uzasadnione, w szczególności jeżeli wymaga tego korekta treści posta.
§ 3 - Każdy ma prawo do usunięcia własnego posta i ponosi wszelkie skutki prawne z tego wynikające, przepis stosuje się odpowiednio do administracji.
§ 4 - Administrator dekretem może postanowić o usunięciu innych postów obowiązkowo uzasadniając i określając zakres usunięcia, zaś usunięcie może nastąpić nie wcześniej niż 7 dni od momentu opublikowania dekretu. Na uzasadniony wniosek gracza Administrator może wyłączyć z usunięcia posty wnioskodawcy.
§ 5 - Przez posty rozumie się również tematy oraz fora i podfora, które są kreowane z poziomu panelu administracyjnego.
§ 6 - Członek administracji może usunąć cudzy post na wniosek autora posta. Członek administracji odnotowuje fakt usunięcia oraz zabezpiecza wniosek o usunięcie postu.

Dowodowa istota postów
Art. 19c. - Posty stanowią dowód tego, co zostało w nich ujęte, będąc materiałem dowodowym na rzecz postępowań przeprowadzanych w grze i z tego względu podlegają ochronie prawnej.

Konsekwencje prawne związane z zarządzaniem postami
Art. 19d. - Autor posta ponosi wszelkie konsekwencje związane z własnymi czynnościami dotyczącymi zarządzania jego postem, jego utworzenia, edycji oraz usunięcia.

Stosowanie do tematów
Art. 19ea. - Przepisy niniejszego rozdziału odnoszące się do postów są stosowane wprost do tematów.

Rozdział III - regulacje dotyczące wniosków osób, w szczególności graczy

Art. 19e. § 1 - Osoby na obszarze gry dokonują czynności poprzez wnioski, które są realizowane przez administrację gry.
§ 2 - Przez wniosek rozumie się zawarte przez autora w treści posta polecenie zrealizowania przez administrację jego istoty, odpowiednio do obowiązujących przepisów prawnych oraz celu wniosku.
§ 3 - Przez wniosek, w rozumieniu § 2, rozumie się w szczególności: objęcie reprezentacji przez zapisanie się, wysłanie zawodników lub zawodniczek na obóz treningowy lub rehabilitacyjny, zawarcie oraz przedłużanie umów z pracownikami reprezentacji, inne czynności zarządu reprezentacją, ujęte w Kodeksie Pracy SJM.

Obowiązki odnośnie sporządzania wniosku
Art. 19f. § 1 - Osoba sporządzająca wniosek (autor wniosku; wnioskodawca) jest obowiązana, pod rygorem poniesienia negatywnych konsekwencji zaniechania tego obowiązku, do rzetelnego, starannego, klarownego sporządzenia swojego wniosku w sposób odpowiadający obowiązującym przepisom prawnym, zwyczajom oraz zasadom języka polskiego, jako języka urzędowego gry, przy czym dopuszcza się odpowiednie stosowanie w przypadku obcokrajowca.
§ 2 - Organ administracji, który jest z mocy prawa zobowiązany do zrealizowania wniosku, w chwili powzięcia wątpliwości co do treści wniosku, obowiązany jest skonsultować swoje wątpliwości z autorem wniosku poprzez wskazanie niejasności oraz, w miarę potrzeby, pouczyć autora wniosku o obowiązującym prawie, które jest właściwe dla prawidłowego sporządzenia tego wniosku.
§ 3 - Autor wniosku jest obowiązany do współpracy z organem administracyjnym w celu prawidłowej realizacji wniosku pod rygorem jego niezrealizowania.
§ 4 - Organ administracyjny ma prawo odmówić realizacji wniosku, jeżeli nie jest w stanie go zrealizować na skutek problemów interpretacyjnych związanych z treścią wniosku.
§ 5 - Organ administracyjny ma obowiązek odmówić realizacji wniosku, jeżeli zrealizowanie wniosku budzi uzasadnione podejrzenie, że jego realizacja może spowodować powstanie odpowiedzialności karnej w myśl obowiązującego prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, odpowiedzialności karnej w myśl obowiązującego prawa YTP Ski Jumping Manager.
§ 6 - W razie wątpliwości interpretacyjnych lub poważnych problemów ze współpracą organ administracyjny oraz autor wniosku mają prawo do pomocy w rozwiązaniu problemu ze strony Administratora lub Sądu Administratorskiego.

Dział V - Przepisy końcowe

Art. 20. - Z dniem wejścia w życie ustawy tracą swoją moc obowiązującą Ustawa o działach administracji z dn. 12.12.2015 r. oraz Ustawa o kompetencjach administracji z dn. 19.12.2015 r.

Art. 21. - Ustawa wchodzi w życie w dniu 16 listopada 2016 r.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoyogi dnia Sob 12:36, 11 Mar 2023, w całości zmieniany 77 razy
Zobacz profil autora
Kodeks Administracyjny SJM z dn. 16.11.2016 r.
  Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Sprawy Organizacyjne / Dziennik prawny A [Kodeksy]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin