Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna

Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Hasiok, czyli po ślunsku kosz » Ustawa o Sądzie Administratorskim z dn. 20.11.2016 r.
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ustawa o Sądzie Administratorskim z dn. 20.11.2016 r.
PostWysłany: Nie 18:20, 20 Lis 2016
Yoyogi
Pontifex Maximus SJM
Pontifex Maximus SJM

 
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 12339
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Niagara Falls, Ontario
Płeć: Waćpanicz


Ustawa o Sądzie Administratorskim z dn. 20.11.2016 r.
tekst jednolity, poprawiony językowo w dniu 14.11.2020 r.

Część I - Powołanie i podstawowe zasady

Rozdział I - przepisy wstępne

Powołanie
Art. 1. - Sąd Administratorski jest powołany do sprawowania ochrony praworządności w obrębie gry.

Zasada legalizmu oraz dwuinstancyjności
Art. 2. § 1 - Sąd Administratorski wydaje wyrok na mocy wyłącznie obowiązującego prawa w grze.
§ 2 - Postępowania są dwuinstancyjne.

Iudicatio ex aequo et bono
Art. 3 § 1 - Jeżeli dla rozstrzyganej sprawy nie istnieje adekwatna podstawa prawna, Sąd Administratorski może orzekać w danej sprawie na podstawie powszechnie pojmowanej sprawiedliwości, zasad moralnych, w zgodzie z zasadą słuszności, wyłącznie za zgodą stron.
§ 2 - Orzekanie na podstawie art. 3 jest możliwe wyłącznie w sprawach cywilnych i administracyjnych.

Odesłanie do innych aktów prawnych
Art. 4. - Szczególne regulacje procesowe mogą być zawarte w odrębnych ustawach, wyprofilowane odpowiednio w zależności od ich charakteru.

Wszczęcie postępowania
Art. 5. § 1 - Wszystkie postępowania są wszczynane przed majestatem Sądu Administratorskiego niezwłocznie, zaś sam proces powinien trwać na tyle długo, ile to konieczne.
§ 2 - Postępowanie rozpoczyna się po zgłoszeniu we właściwym miejscu prawidłowo wypełnionego pisma procesowego inicjującego postępowanie. W przypadku stwierdzenia braków formalnych Prezes Sądu Administratorskiego zwraca pismo udzielając wskazówek odnośnie uzupełnienia braków formalnych. W przypadku braku wypełnienia braków formalnych w terminie 7 dni pismo nie wywołuje skutków prawnych, zaś poprawione odpowiednio wywołuje je od chwili wniesienia.
§ 3 - O wszczęciu postępowania decyduje Prezes Sądu Administratorskiego w formie postanowienia, po czym przystępuje niezwłocznie do wyznaczenia składu orzekającego w tej sprawie. W przypadku odmowy wszczęcia postępowania, Prezes wydaje postanowienie z uzasadnieniem powodu, dla którego nie wszczyna postępowania. Na postanowienie odmawiające wszczęcia postępowania przysługuje wnoszącemu pismo zażalenie do Prezesa w terminie 7 dni od ogłoszenia postanowienia odmawiającego.

Umorzenie postępowania
Art. 6. § 1 - Postępowanie ulega umorzeniu, jeżeli zostało wszczęte, zaś:
- powód skutecznie wycofał pozew,
- skarżący skutecznie wycofał skargę przeciw organowi administracyjnemu,
- oskarżyciel publiczny lub prywatny skutecznie wycofał akt oskarżenia w sprawach karnych oraz dyscyplinarnych,
- postępowanie po jego wszczęciu stanie się permanentnie bezprzedmiotowe.
§ 2 - Inne ustawy mogą przewidywać dodatkowe przesłanki umorzenia postępowania.
§ 3 - O umorzeniu postępowania orzeka sędzia przewodniczący w formie postanowienia, na które służy zażalenie stronom tego procesu.

Strony procesu, uczestnicy procesu
Art. 7. - Stronami procesu karnego są oskarżyciel oraz oskarżony, procesu cywilnego powód oraz pozwany, procesu administracyjnego zgłaszający oraz organ administracyjny, procesu dyscyplinarnego oskarżyciel oraz oskarżony.
§ 2 - Uczestnikami procesu są osoby zgłaszające wnioski dowodowe, o których mowa w art. 9c oraz osoby powołane do sprawy jako świadkowie.

Rozdział II - zasady postępowania

Zasada jawności postępowania
Art. 8. § 1 - Postępowanie przed Sądem Administratorskim jest co do zasady jawne.
§ 2 - Jawność może być wyłączona na wniosek stron ze względu na ważny interes strony, gdzie przez ważny interes strony w szczególności rozumie się ujawnienie prywatnych danych osobowych.
§ 3 - O wyłączeniu jawności postępowania orzeka sędzia przewodniczący w formie postanowienia, na które służy zażalenie w terminie 3 dni od ogłoszenia postanowienia.

Art. 9. - W toku postępowania sąd i inne organy stoją na straży praworządności, z urzędu lub na wniosek stron podejmują wszelkie czynności niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny.

Art. 10. - Jeżeli przedmiotem postępowania jest nałożenie na stronę obowiązku bądź ograniczenie lub odebranie stronie uprawnienia, a w sprawie pozostają wątpliwości co do treści normy prawnej, wątpliwości te są rozstrzygane na korzyść strony, chyba że sprzeciwiają się temu sporne interesy stron albo interesy osób trzecich, na które wynik postępowania ma bezpośredni wpływ.

Art. 11. - W toku postępowania sąd i inne organy współdziałają ze sobą w zakresie niezbędnym do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i prawnego sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli oraz sprawność postępowania, przy pomocy środków adekwatnych do charakteru, okoliczności i stopnia złożoności sprawy.

Art. 12. § 1 - Sąd i inne organy prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy, kierując się zasadami proporcjonalności, bezstronności i równego traktowania.
§ 2. Sąd i inne organy bez uzasadnionej przyczyny nie odstępują od utrwalonej praktyki rozstrzygania spraw w takim samym stanie faktycznym i prawnym.

Art. 13. - Sąd i inne organy są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Sąd i inne organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek.

Art. 14. § 1. Sąd i inne organy obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem orzeczenia umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
§ 2. Sąd i inne organy mogą odstąpić od zasady określonej w § 1 tylko w przypadkach, gdy załatwienie sprawy nie cierpi zwłoki ze względu na niebezpieczeństwo dla gry lub innych, ważnych wartości.
§ 3. Sąd i inne organy obowiązane są utrwalić w aktach sprawy, w drodze adnotacji, przyczyny odstąpienia od zasady określonej w § 1.

Art. 15. - Sąd i inne organy powinny wyjaśniać stronom zasadność przesłanek, którymi kierują się przy załatwieniu sprawy, aby w ten sposób w miarę możności doprowadzić do wykonania przez strony orzeczenia bez potrzeby stosowania środków przymusu.

Art. 16. § 1. Sąd i inne organy powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.
§ 2. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie.

Art. 17. § 1. Sąd i inne organy w sprawach, których charakter na to pozwala, dążą do polubownego rozstrzygania kwestii spornych oraz ustalania praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania w należących do ich właściwości sprawach, w szczególności przez podejmowanie czynności:
1) skłaniających strony do zawarcia ugody, w sprawach, w których uczestniczą strony o spornych interesach;

Art. 18. - Postępowanie toczy się w formie pisemnej na forum.

Rozdział III - postępowanie dowodowe

Art. 19. § 1 - W postępowaniu dowodowym dopuszczalne są wszystkie dowody, które nie są niedopuszczalne przez przez prawo.
§ 2 - Nie są dopuszczalne w postępowaniu dowodowym dowody, których uzyskanie, wprowadzenie lub przeprowadzenie w postępowaniu dowodowym może spowodować narażenie kogokolwiek z tego tytułu na odpowiedzialność karną, karnoskarbową, wykroczeniową, administracyjną, dyscyplinarną lub cywilną w myśl prawa powszechnie obowiązującego.
§ 3 - O kwestii dopuszczalności dowodów orzeka w formie postanowienia niezwłocznie Administrator, który bada okoliczności, o których mowa w § 2. Na postanowienie graczom przysługuje zażalenie do Administratora w terminie 7 dni od ogłoszenia postanowienia. W przypadku niedopuszczenia dowodu, Administrator obligatoryjnie wydaje zwięzłe uzasadnienie z urzędu.
§ 4 - Administrator, po rozpatrzeniu zażalenia, o którym mowa w § 3, wydaje postanowienie o utrzymaniu, zmianie lub uchyleniu postanowienia dotyczącego dopuszczalności dowodu. Postanowienie wydane po przeprowadzeniu postępowania zażaleniowego nie podlega zaskarżeniu.
§ 5 - W postępowaniu w przedmiocie dopuszczalności dowodu Administrator orzeka niezależnie od tego czy jest sędzią w danym postępowaniu. Nie stosuje się również w tym postępowaniu przepisów dotyczących wyłączenia sędziego.

Art. 20. § 1 - Organy postępowania kształtują swe przekonanie na podstawie wszystkich przeprowadzonych dowodów, ocenianych swobodnie z uwzględnieniem zasad prawidłowego rozumowania oraz wskazań wiedzy i doświadczenia życiowego.
§ 2 - Ciężar dowodu spoczywa stronie, która z danego faktu wywodzi skutki prawne.
§ 3 - Strony i uczestnicy postępowania obowiązani są dokonywać czynności procesowych zgodnie z dobrymi obyczajami, dawać wyjaśnienia co do okoliczności sprawy zgodnie z prawdą i bez zatajania czegokolwiek oraz przedstawiać dowody.

Art. 21. § 1. We wniosku dowodowym należy podać oznaczenie dowodu oraz okoliczności, które mają być udowodnione. Można także określić sposób przeprowadzenia dowodu.
§ 2. Wniosek dowodowy może zmierzać do wykrycia lub oceny właściwego dowodu.

Art. 22. § 1 - Oddala się wniosek dowodowy, jeżeli:
- przeprowadzenie dowodu jest niedopuszczalne;
- okoliczność, która ma być udowodniona, nie ma znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy albo jest już udowodniona zgodnie z twierdzeniem wnioskodawcy;
- dowód jest nieprzydatny do stwierdzenia danej okoliczności;
- dowodu nie da się przeprowadzić;
- wniosek dowodowy w sposób oczywisty zmierza do przedłużenia postępowania;
- wniosek dowodowy został złożony po zakreślonym przez organ procesowy terminie, o którym strona składająca wniosek została zawiadomiona.
§ 2 - Nie można oddalić wniosku dowodowego na podstawie § 1 pkt 5 lub 6, jeżeli okoliczność, która ma być udowodniona, ma istotne znaczenie dla ustalenia, czy został popełniony czyn.
§ 3 - O oddaleniu orzeka sędzia przewodniczący postanowieniem, z zastrzeżeniem art. 7. Postanowienie podlega zwięzłemu uzasadnieniu.
§ 4 - Oddalenie wniosku dowodowego nie stoi na przeszkodzie późniejszemu dopuszczeniu dowodu, chociażby nie ujawniły się nowe okoliczności.
§ 5 - Postanowienie na oddalenie wniosku dowodowego podlega zażaleniu wnoszonemu do 7 dni od ogłoszenia postanowienia, które rozpoznaje sędzia wydający postanowienie.
§ 6 - Zażalenie podlega niezwłocznemu rozpatrzeniu, nie dłużej jednak niż do 7 dni od ogłoszenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być przedłużony przez Administratora na wniosek sędziego orzekającego w danej sprawie.
§ 7 - W przypadku dopuszczenia dowodu sędzia przewodniczący wydaje odpowiednie postanowienie.

Art. 23. § 1. - Dowód nie jest przeprowadzany do momentu kontroli przez Administratora zgodnie z art. 19.
§ 2. - Wniesienie zażalenia nie wstrzymuje wykonania postanowienia, chyba że sędzia przewodniczący lub Administrator wyda postanowienie w tym przedmiocie ze względu na wymagające takiego wstrzymania okoliczności.

Art. 24. - Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, oprócz stron postępowania, wnioski dowodowe mogą zgłaszać również inni gracze.

Rozdział III - terminy postępowania

Art. 25. § 1 - Sąd i inne organy obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2 - Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu sądowi lub organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3 - Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania apelacji.
§ 4 - Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3 i 3a.
§ 5 - Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
§ 6 - W uzasadnionych przypadkach Administrator na umotywowany wniosek sędziego przewodniczącego, innego sędziego składu orzekającego w danej sprawie lub na wniosek strony tego postępowania może przedłużyć odpowiednio czas toczącego się postępowania.

Art. 26. - Postępowanie ulega zawieszeniu z mocy prawa w razie zaprzestania czynności przez sąd wskutek siły wyższej.

Art. 27. § 1 - Postępowanie może zostać zawieszone na zgodny wniosek stron z ważnej przyczyny na okres nie dłuższy niż 1 miesiąc.
§ 2 - O zawieszeniu postępowania z tej przyczyny orzeka sędzia przewodniczący. W razie odmowy stronom przysługuje zażalenie w terminie 3 dni od ogłoszenia postanowienia.

Art. 28. - W czasie zawieszenia postępowania terminy procesowe nie biegną, zaś sąd oraz strony mogą podejmować wyłącznie czynności niecierpiące zwłoki, zwłaszcza w celu ochrony materiału dowodowego.

Art. 29. - Wszczęcie postępowania przerywa bieg przedawnienia.

Część II - Ustrój i organizacja postępowań

Art. 30. - Sąd Administratorski dzieli się na cztery sekcje:
- karną,
- cywilną,
- administracyjną,
- dyscyplinarną,

które to sekcje rozpatrują sprawy zgodnie z ich właściwością rzeczową:

- sekcja karna SA (podstawa prawna orzekania: Kodeks Karny SJM)
- sekcja cywilna SA (podstawa prawna orzekania: Kodeks Cywilny SJM oraz Kodeks Pracy SJM)
- sekcja administracyjna SA (podstawa prawna orzekania: Kodeks Skoczni SJM, Kodeks Finansów SJM, Kodeks Wyborczy SJM, Ustawa o funkcjonowaniu administracji, Ustawa o działalności klubowej, Akt Unii SJM oraz pozostałe akty prawne, które nie należą do kompetencji sekcji karnej oraz cywilnej)
- sekcja dyscyplinarna SA (podstawa prawna orzekania: wszystkie akty prawne w grze, gdzie zachodzi odpowiedzialność dyscyplinarna osoby za niedopełnienie lub nienależyte wywiązanie się ze swych obowiązków ciążących na nim na mocy prawa)

oraz Izbę Pokoju SA, rozstrzygającą wszelkie spory nienadające się do rozwiązania przez którąkolwiek z powyższych sekcji S.A., zaś związane z YTP Ski Jumping Manager poprzez graczy. Orzekanie w ramach Izby Pokoju odbywa się na podstawie art. 2a niniejszej Ustawy.

Art. 31. - Organami Sądu Administratorskiego są Prezes Sądu Administratorskiego oraz Gremium Sędziów Sądu Administratorskiego.

Art. 32. - Administrator jest Prezesem Sądu Administratorskiego, w przypadku jego nieobecności stosuje się odpowiednio precedencję określoną w Regulaminie.

Art. 33. - Prezes Sądu Administratorskiego wyznacza skład sędziowski do orzekania w danej sprawie.

Art. 34. - Gremium Sędziów Sądu Administratorskiego tworzą wszyscy sędziowie Sądu Administratorskiego.

Art. 35. § 1 - W pierwszej instancji orzeka sąd w składzie 1 sędziego z prawami przewodniczącego składu.
§ 2 - W uzasadnionych przypadkach Prezes Sądu Administratorskiego zarządza powiększenie składu sędziowskiego, nie więcej jednak niż do 3 sędziów.

Art. 36. § 1 - W drugiej instancji orzeka sąd w składzie 1 sędziego z prawami przewodniczącego składu, który nie orzekał w danej sprawie w 1 instancji.
§ 2 - W uzasadnionych przypadkach Prezes Sądu Administratorskiego zarządza powiększenie składu sędziowskiego, nie więcej jednak niż do 3 sędziów, którzy nie orzekali w danej sprawie w 1 instancji.
§ 3 - W miarę możliwości Administrator powinien być wyznaczany do orzekania wyłącznie w II instancji.

Wyłączenie sędziego
Iudex inhabilis - wyłączenie sędziego z mocy prawa
Art. 37. - Sędzia jest wyłączony z mocy samego prawa, jeżeli:
- w sprawach, w których jest stroną lub pozostaje z jedną ze stron w takim stosunku prawnym, że wynik sprawy oddziaływa na jego prawa lub obowiązki,
- w sprawach, w których w instancji niższej brał udział w wydaniu zaskarżonego wyroku,
- w sprawach, w których strona pozostaje z sędzią w bliskiej relacji,
- w sprawach, w których strona pozostaje z sędzią w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa do II stopnia, określanego według przepisów polskiego prawa cywilnego.

Iudex suspectus - wyłączenie sędziego na wniosek strony
Art. 38. - Sędzia ulega wyłączeniu na wniosek strony postępowania lub z własnej inicjatywy sędziego, jeżeli istnieje okoliczność tego rodzaju, że mogłaby wywołać uzasadnioną wątpliwość co do jego bezstronności w danej sprawie.

Rezygnacja z prowadzenia sprawy
Art. 39. § 1 - Wyznaczony do orzekania sędzia może zrezygnować z prowadzenia sprawy. O swojej decyzji pisemnie niezwłocznie informuje Prezesa Sądu Administratorskiego, który w formie zarządzenia odwołuje go od prowadzenia sprawy.
§ 2 - Jeżeli sędzia popada w zwłokę w postępowaniu, Prezes Sądu Administratorskiego zarządzeniem odwołuje go od prowadzenia sprawy.

Czynności procesowe sądu, stron oraz uczestników postępowania

Orzeczenia
Art. 40. § 1 - Sąd i inne uprawnione organy wydają orzeczenia w postaci wyroków oraz postanowień.
§ 2 - Prezes Sądu Administratorskiego wydaje dyspozycje w formie zarządzeń.

Wyrok
Art. 41. § 1 - Sąd wyrokiem kończy postępowanie w danej instancji, w którym orzeka co do istoty sprawy.
§ 2 - Wyrok powinien zawierać:
- oznaczenie składu sędziowskiego,
- oznaczenie stron postępowania,
- oznaczenie wyroku I instancji, w przypadku orzekania przez sąd II instancji,
- oznaczenie aktu administracyjnego, w przypadku orzekania w sprawie administracyjnej,
- rozstrzygnięcie co do przedmiotu procesu z przytoczeniem właściwej podstawy prawnej,
- zwięzłe uzasadnienie rozstrzygnięcia.
§ 3 - Wyrok wydaje w imieniu Sądu Sędzia Przewodniczący Sądu Administratorskiego.
§ 4 - Po zakończeniu przewodu sądowego: naradą i głosowaniem, które są tajne, kieruje przewodniczący. Orzeczenia zapadają większością głosów. Jeżeli zdania tak się podzielą, że żadne z nich nie uzyska większości, zdanie najmniej korzystne dla oskarżonego, pozwanego, organu administracyjnego przyłącza się do zdania najbardziej doń zbliżonego, aż do uzyskania większości. Przepisy szczególne mogą zawierać dodatkowe regulacje dotyczące wyrokowania.

Postanowienie
Art. 42. § 1 - Sąd i inne uprawnione organy wydają orzeczenie w trakcie postępowania w formie postanowienia.
§ 2 - Postanowienie powinno zawierać:
- rozstrzygnięcie co do kwestii procesowej z przytoczeniem właściwej podstawy prawnej,
- zwięzłe uzasadnienie rozstrzygnięcia, jeżeli ustawa tego wymaga.

Zarządzenie
Art. 43. § 1 - Prezes Sądu Administratorskiego wydaje dyspozycje dotyczące organizacji postępowania w formie zarządzenia.
§ 2 - Zarządzenie powinno zawierać:
- rozstrzygnięcie co do kwestii procesowej z przytoczeniem właściwej podstawy prawnej,
- zwięzłe uzasadnienie rozstrzygnięcia, jeżeli ustawa tego wymaga.

Art. 44. § 1 - Sąd może z urzędu sprostować w swoim wyroku lub postanowieniu niedokładności, błędy pisarskie albo rachunkowe lub inne oczywiste omyłki.
§ 2 - O sprostowaniu umieszcza się wzmiankę na oryginale wyroku.
§ 3 - Jeżeli sprawa toczy się przed sądem drugiej instancji, sąd ten może z urzędu sprostować wyrok pierwszej instancji.

Art. 45. § 1 - Pisma inicjujące postępowanie (akt oskarżenia, pozew, skarga), środki odwoławcze (apelacja, zażalenie) oraz wnioski dowodowe powinny zostać przesłane przez strony w odpowiedniej, przewidzianej prawem formie do właściwego miejsca na forum, gdzie toczy się konkretne postępowanie, pod rygorem nieważności, jeżeli brak nie zostanie uzupełniony w terminie zakreślonym przez Administratora.
§ 2 - Administrator zwraca każde pismo, środek odwoławczy oraz wniosek dowodowy wnoszącemu, jeżeli stwierdzi brak formalny, jednocześnie wskazując brak formalny i sposób uzupełnienia.
§ 3 - Pisma, środki odwoławcze oraz wnioski dowodowe wniesione przez stronę po terminie określonym w ustawie są bezskuteczne.

Art. 46. § 1 - Pismami inicjującymi postępowanie są:
- pozew, w sprawie cywilnej,
- akt oskarżenia, w sprawie karnej oraz dyscyplinarnej,
- skarga w sprawie administracyjnej.
§ 2 - Wzory pism inicjujących postępowanie określa akt wykonawczy.

Art. 47. - Każde pismo procesowe powinno zawierać oznaczenie, od kogo pochodzi oraz powinno być wnoszone w odpowiednim miejscu na forum.

Art. 48. § 1 - O charakterze pisma procesowego nie przesądza jego forma, lecz treść.
§ 2 - Nie zwalnia to jednak wnoszących pisma od zachowania warunków przewidzianych prawem.

Część III - Sędziowie, oskarżyciele publiczni - ich uprawnienia oraz obowiązki

Rozdział I - Sędziowie

Art. 49. - Sędzia jest osobą powołaną do sprawowania wymiaru sprawiedliwości na obszarze gry.

Art. 50. - Sędzia jest osobą nieskazitelnego charakteru, zdyscyplinowaną, obowiązkową, świecącą przykładem dla pozostałych.

Sędziowie wiryliści
Art. 51. - Administrator, Super Moderator oraz Moderator są sędziami Sądu Administratorskiego z urzędu. Sprawują oni swój urząd do momentu zakończenia sprawowania przez nich funkcji Administratora, Super Moderatora lub Moderatora.

Sędziowie mianowani
Art. 52. - Administrator może dekretem mianować na stanowisko sędziego spoza grona administracji na czas określony lub nieokreślony.

Art. 53. § 1 - Kandydat na sędziego spoza grona administracyjnego musi odznaczać się nieskazitelnym charakterem, dobrze wywiązywać się ze swych dotychczasowych obowiązków oraz posiadać co najmniej jednomiesięczny staż na forum.
§ 2 - Kadencja sędziego spoza grona administracyjnego trwa do momentu odwołania go ze stanowiska dekretem Administratora, własnej rezygnacji lub utraty statusu gracza.

Art. 54. - Sędzia Sądu Administratorskiego jest niezależny i niezawisły, a wiąże go jedynie uchwalone prawo.

Art. 55. - Sędziom Sądu Administratorskiego przysługuje immunitet w ramach prowadzonej sprawy.

Odpowiedzialność dyscyplinarna sędziów
Art. 56. - Postępowanie dyscyplinarne wszczynane jest z urzędu przez Prezesa Sądu Administratorskiego lub z inicjatywy graczy.

Art. 57. - Sędzia odpowiada dyscyplinarnie za niedopełnienie ciążących na nim sędziowskich obowiązków oraz za naruszenie przepisów zawartych w Kodeksie Karnym SJM.

Katalog kar dyscyplinarnych
Art. 58. - Karami dyscyplinarnymi orzekanymi wobec sędziów są wyłącznie: nagana, ostrzeżenie lub kilka ostrzeżeń, złożenie sędziego z urzędu.

Art. 59. - Jeżeli wobec ukaranego sędziego, który jednocześnie pełnił funkcję administracyjną orzeczono złożenie z urzędu, jednocześnie traci on równocześnie tę funkcję administracyjną.

Rozdział II - Oskarżyciel publiczny, skarżący, powód - przepisy

Oskarżyciel publiczny
Art. 60. § 1 - Każdy pełni rolę oskarżyciela publicznego, kto wnosi akt oskarżenia w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów z części szczegółowej Kodeksu Karnego SJM, z wyłączeniem przestępstw ściganych z oskarżenia prywatnego.
§ 2 - Osoba posiadająca status sędziego, która w konkretnym procesie karnym złożyła akt oskarżenia, nie może być powołana na sędziego w tej sprawie.

Cofnięcie aktu oskarżenia
Art. 61. § 1 - Oskarżyciel publiczny może cofnąć akt oskarżenia do czasu rozpoczęcia przewodu sądowego w terminie 7 dni od jego wniesienia.
§ 2 - Po tym terminie przed sądem pierwszej instancji cofnięcie aktu oskarżenia dopuszczalne jest jedynie za zgodą oskarżonego. Ponowne wniesienie aktu oskarżenia przeciwko tej samej osobie o ten sam czyn jest niedopuszczalne.
§ 3 - W przypadku cofnięcia aktu oskarżenia inny gracz może w terminie 7 dni od skutecznego wycofania aktu oskarżenia podtrzymać wniesiony akt oskarżenia.

Art. 62. - Powód może cofnąć powództwo do czasu rozpoczęcia przewodu sądowego w terminie 7 dni od jego wniesienia.
§ 2 - Po tym terminie przed sądem pierwszej instancji cofnięcie powództwa dopuszczalne jest jedynie za zgodą pozwanego. Ponowne wniesienie powództwa przeciwko tej samej osobie o ten sam czyn jest niedopuszczalne.

Art. 63. - Skarżący może cofnąć skargę na akt administracyjny do czasu rozpoczęcia przewodu sądowego w terminie 7 dni od jego wniesienia.
§ 2 - Ponowne wniesienie skargi na tej samej podstawie faktycznej i prawnej jest niedopuszczalne.
§ 3 - Skarżący w skardze może wnieść o udzielenie ochrony tymczasowej w postaci wstrzymania wykonania aktu administracyjnego. O wstrzymaniu wykonania aktu administracyjnego orzeka sędzia przewodniczący lub, w przypadkach niecierpiących zwłoki, Prezes Sądu Administratorskiego, jeżeli nie wszczęto jeszcze postępowania sądowego.

Część IV - Moc wiążąca orzeczeń

Art. 64. § 1 - Wyrok wydany przez Sąd Administracyjny jest prawomocny, jeżeli nie służy od niego środek odwoławczy.
§ 2 - Postanowienia oraz zarządzenia są prawomocne oraz wykonalne z chwilą ich wydania, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.
§ 3 - Uprawomocnione wyroki publikowane są niezwłocznie w Dzienniku prawnym C".
§ 4 - Publikacja w "Dzienniku prawnym C" ma charakter deklaratoryjny, zaś brak niezwłocznej publikacji wyroku prawomocnego nie stanowi przeszkody w jego wykonaniu.

Art. 65. - Wyrok prawomocny podlega wykonaniu.

Część V - postępowanie odwoławcze

Art. 66. - Środkami odwoławczymi od orzeczeń są: zażalenie, które przysługuje na postanowienia oraz zarządzenia, jeżeli ustawa przewiduje wniesienie takiego środka od tych orzeczeń, oraz apelacja, która przysługuje na wyrok sądu I instancji.

Apelacja
Art. 67. § 1 - Stronom od wyroku sądu I instancji przysługuje apelacja, którą wnosi się w terminie 7 dni od opublikowania wyroku.
§ 2 - Administratorowi przysługuje od wyroku sądu I instancji apelacja, jeżeli nie brał udziału w postępowaniu w I instancji, a w II instancji nie będzie orzekał jako sędzia.

Art. 68. § 1 - W apelacji należy podać:
- oznaczenie wyroku, do którego odnosi się apelacja,
- zakres zaskarżenia, czy apelacja dotyczy całości wyroku lub też jego części, jeżeli części, to określić jakiej,
- wnioski odwoławcze.
§ 2 - Prezes Sądu Administracyjnego wzywa wnoszącego do uzupełnienia braków formalnych pod rygorem odrzucenia apelacji.

Art. 69. § 1 - Apelację można oprzeć na następujących podstawach:
- naruszeniu prawa materialnego mającego wpływ na wynik postępowania,
- naruszeniu prawa procesowego mającego wpływ na wynik postępowania,
- błędu w ustaleniach faktycznych lub ich ocenie, poczynionych przez sąd I instancji,
§ 2 - W postępowaniu apelacyjnym nie można powoływać nowych faktów, chyba że strona dostatecznie uprawdopodobni, że nie mogła ich przywołać w trakcie postępowania przed sądem I instancji.
§ 3 - W apelacji można również zaskarżyć wydane orzeczenia, które nie podlegają zaskarżeniu zażaleniem.

Reformationis in peius
Art. 70. § 1 - Sąd II instancji nie może w sprawie karnej oraz dyscyplinarnej pogorszyć wnoszącego apelację oskarżonego.
§ 2 - Ograniczenie wskazane w § 1 nie obowiązuje, jeżeli apelację na niekorzyść oskarżonego wniósł oskarżyciel.

Art. 71. - Sąd w II instancji może:
- uchylić w całości lub części wyrok sądu I instancji w przypadku naruszenia przepisów materialnych, przepisów postępowania,
- uchylić w całości lub części wyrok sadu I instancji w przypadku naruszenia przepisów materialnych, przepisów postępowania i orzec co do istoty sprawy w części uchylonej,
- umorzyć postępowanie, jeżeli zachodzi przyczyna umorzenia,
- zatwierdzić wyrok sądu I instancji.

Art. 72. - Sąd II instancji rozpatruje apelację w granicach zaskarżenia, z urzędu bierze pod uwagę naruszenie przepisów prawa materialnego i prawa procesowego.

Art. 73. § 1 - Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, zażalenie nie wstrzymuje wykonania postanowienia lub zarządzenia, chyba że rozpatrujący zażalenie, na wniosek lub z urzędu, po rozpatrzeniu zasadności wstrzymania, zdecyduje o wstrzymaniu wykonania.
§ 2 - Po wniesieniu zażalenia organ rozpatrujący może:
- uchylić w całości lub części zaskarżone postanowienie lub zarządzenie,
- uchylić w całości lub części wyrok sadu I instancji w przypadku naruszenia przepisów materialnych, przepisów postępowania i orzec co do istoty w części uchylonej,
- zatwierdzić postanowienie lub zarządzenie.
§ 3 - W zażaleniu wnoszący powinien podać, na czym polega uchybienie oraz zawrzeć wniosek o uchylenie lub zmianę postanowienia lub zarządzenia, art. 66 stosuje się odpowiednio.
§ 4 - Organ rozpatruje zażalenie w granicach zaskarżenia, z urzędu bierze pod uwagę naruszenie przepisów prawa materialnego i prawa procesowego.

Część VI - postępowania nadzwyczajne

Wznowienie postępowania
Art. 74. - W wypadkach przewidzianych w dziale niniejszym można żądać wznowienia postępowania, które zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

Art. 75. - Można żądać wznowienia postępowania z powodu nieważności:
- jeżeli w składzie sądu uczestniczyła osoba nieuprawniona albo jeżeli orzekał sędzia wyłączony z mocy ustawy, a strona przed uprawomocnieniem się wyroku nie mogła domagać się wyłączenia;
- jeżeli strona nie była należycie reprezentowana bądź jeżeli wskutek naruszenia przepisów prawa była pozbawiona możności działania; nie można jednak żądać wznowienia, jeżeli przed uprawomocnieniem się wyroku niemożność działania ustała lub brak reprezentacji był podniesiony w drodze zarzutu albo strona potwierdziła dokonane czynności procesowe.

Art. 76. § 1. - Można żądać wznowienia na tej podstawie, że:
- wyrok został oparty na dowodzie podrobionym lub przerobionym albo na skazującym wyroku karnym, następnie uchylonym;
- wyrok został uzyskany za pomocą przestępstwa.
§ 2. - Można również żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia prawomocnego wyroku, dotyczącego tego samego stosunku prawnego, albo wykrycia takich faktów lub środków dowodowych, które mogłyby mieć wpływ na wynik sprawy, a z których strona nie mogła skorzystać w poprzednim postępowaniu.

Art. 77. § 1. - Wniosek o wznowienie postępowania wnosi się do właściwej izby Sądu Administratorskiego w terminie miesiąca od wykrycia podstawy wznowienia, lecz nie później niż 3 lata od uprawomocnienia wyroku, którego wniosek dotyczy.
§ 2. - W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Prezesa Sądu Administratorskiego wyrażoną w formie postanowienia, nie stosuje się § 1 w zakresie wskazanych terminów. Na postanowienie przysługuje zażalenie stronom postępowania w którym wydano wyrok, którego wniosek dotyczy.

Art. 78. § 1. - Prezes odrzuca skargę wniesioną po upływie przepisanego terminu, niedopuszczalną lub nieopartą na ustawowej podstawie.
§ 2. Na żądanie Prezesa wnioskodawca uprawdopodobni okoliczności stwierdzające zachowanie terminu lub dopuszczalność wznowienia.

Art. 79. § 1. - Sąd rozpoznaje sprawę na nowo w granicach, jakie zakreśla podstawa wznowienia.
§ 2. Po ponownym rozpoznaniu sprawy sąd stosownie do okoliczności bądź oddala skargę o wznowienie, bądź uwzględniając ją zmienia zaskarżone orzeczenie albo je uchyla i w razie potrzeby odrzuca lub postępowanie umarza.

Art. 80. - Wniesienie wniosku o wznowienie nie tamuje wykonania zaskarżonego wyroku. W przypadku uprawdopodobnienia, że skarżącemu grozi niepowetowana szkoda, sąd może na wniosek strony wstrzymać wykonanie wyroku, chyba że strona przeciwna złoży odpowiednie zabezpieczenie.

Art. 81. - Niedopuszczalne jest dalsze wznowienie postępowania zakończonego prawomocnym orzeczeniem wydanym na skutek wnosku o wznowienie.

Postępowanie ułaskawieniowe
Art. 82. § 1. - Skazany w sprawie karnej lub sprawie dyscyplinarnej, w przypadku orzeczenia kary ostrzeżenia lub banicji, po upływie przynajmniej połowy odbywania kary, może wnioskować do Administratora o ułaskawienie.
§ 2. - Jeżeli skazany nie ma możliwości osobistego działania, może działać za pomocą ustanowionego przez siebie pełnomocnika.

Art. 83. - Administrator może ułaskawić skazanego, jeżeli cele kary zostały spełnione i nie ma potrzeby jej dalszego kontynuowania, zaś prognoza kryminologiczna skazanego daje przekonanie, że skazany nie popełni ponownie czynu zabronionego, za który został skazany.

Postępowanie odszkodowawcze za niesłuszne skazanie
Art. 84. § 1. - Jeżeli okaże się, że skazany w sprawie karnej lub dyscyplinarnej jest niewinny, przysługuje mu odszkodowanie.
§ 2. - Odszkodowanie ustala się odpowiednio do poniesionej szkody oraz utraconych korzyści.
§ 3. - Do postępowania odszkodowawczego stosuje się odpowiednio przepisy o wznowieniu postępowania.

Część VII - Przepisy końcowe

Art. 85. - Traci moc Ustawa o Sądzie Administratorskim z dn. 20.11.2016 r.

Art. 86. - Niniejsza Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yoyogi dnia Pon 0:05, 16 Lis 2020, w całości zmieniany 31 razy
Zobacz profil autora
Ustawa o Sądzie Administratorskim z dn. 20.11.2016 r.
  Forum YTP Ski Jumping Manager (TM) Sezon 36 (2042/2043) Strona Główna » Hasiok, czyli po ślunsku kosz
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin